Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK od roku próbuje wskazać projektanta elektryfikacji linii 201

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK od roku próbuje wskazać projektanta elektryfikacji linii 201
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Za tydzień minie rok od momentu otwarcia ofert na projekt modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Tymczasem zwycięzcy przetargu wciąż nie ma.

W ubiegłym roku PLK ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i nadzór autorski nad modernizacją linii kolejowej 201 na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Jego wartość określono na 43,05 mln zł brutto plus ewentualne prace dodatkowe na kwotę 13,3 mln zł.

Zabrakło jednego dnia

Pod koniec października ubiegłego roku PLK wybrała ofertę Transprojektu Gdańskiego, odrzucając ofertę Torprojektu, który nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Po wyborze MGGP oraz AECOM wnieśli odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, która uwzględniła je w części i nakazała PLK unieważnienie wyboru i powtórzenie badania ofert. Do tego nakazała PLK wezwać Transprojekt do uzupełnienia dokumentów potwierdzających potencjał ludzki.

PLK zastosowała się w grudniu do tego polecania, a na początku lutego, po ponownym badaniu ofert, znów wybrała ofertę Transprojektu Gdańskiego. Do podpisania umowy jednak nie doszło. W połowie czerwca PLK poinformowała, że unieważnia wybór i odrzuca uznaną wcześniej za najkorzystniejszą ofertę. Powodem było to, że gdy jeszcze w październiku na wezwanie PLK Transprojekt przedłużył ważność swojej oferty o 60 dni, z załączonych dokumentów wynikało, że wadium zostało przedłużone na okres 59 dni, a nie 60.

Nie rezygnują z inwestycji

Martyn Janduła zespołu prasowego PKP PLK informuje, że obecnie trwa ponowny (trzeci już) proces wyboru oferty, w tym ocena i badanie przez komisję dokumentów. W trakcie opracowywania projektu jest już odcinek Kościerzyna – Gdynia Główna. – Prace na tym odcinku, wchodzącym w skład alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto, planowane są do realizacji w latach 2020-2023 – informuje Janduła.

Wśród naszych Czytelników pojawiły się wątpliwości, czy PLK i Ministerstwo Infrastruktury w dalszym ciągu są zdeterminowane, by przeprowadzić modernizację linii, skoro priorytet mają zyskać wkrótce inwestycje kolejowe towarzyszące budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Nieoficjalnie „RK” dowiedział się w ministerstwie, że inwestycja nie jest zagrożona i wpisuje się w nowe plany. – Żeby pociągi PKP Intercity z CPK i Bydgoszczy mogły pojechać do Trójmiasta linią 131 z prędkością 200 km/h, potrzebne jest przeniesienie części ruchu towarowego na linię 201. A w tym celu trzeba poprawić jej przepustowość – usłyszeliśmy od członka zespołu ds. CPK.

Według planów PLK linia 201 zostanie zelektryfikowana, a na odcinkach Gdynia Główna – Kościerzyna i Maksymilianowo – Zarośle zostanie dobudowany drugi tor. W celu poprawy przepustowości zaprojektowana zostanie budowa mijanki pomiędzy posterunkiem Zarośle a Kościerzyną. – Po modernizacji na linii będzie mógł się odbywać większy ruch pociągów pasażerskich i pociągów towarowych obsługujących port w Gdyni – informuje Martyn Janduła.

W maju tego roku PLK potwierdziła, że przeprowadzi remont linii z Glincza do Gdańska Kokoszek, by zapewnić pasażerom w regionie sprawny dojazd do Trójmiasta podczas modernizacji linii 201. Są też pomysły na przygotowanie kolejnych objazdów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wracają pociągi z Wierzchucina do Szlachty

Pasażer

Wracają pociągi z Wierzchucina do Szlachty

Jakub Rösler 21 lutego 2022

PLK przedstawia harmonogram prac dla linii 201

Infrastruktura

PLK przedstawia harmonogram prac dla linii 201

Michał Szymajda 02 grudnia 2021

Coraz więcej problemów z planowaną modernizacją linii 201

Infrastruktura

Zobacz również:

Wracają pociągi z Wierzchucina do Szlachty

Pasażer

Wracają pociągi z Wierzchucina do Szlachty

Jakub Rösler 21 lutego 2022

PLK przedstawia harmonogram prac dla linii 201

Infrastruktura

PLK przedstawia harmonogram prac dla linii 201

Michał Szymajda 02 grudnia 2021

Coraz więcej problemów z planowaną modernizacją linii 201

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5