Zakończyły się negocjacje handlowe PKP PLK z jej spółkami własnymi w sprawie remontu fragmentu jednotorowej linii nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Dokładnie chodzi o krótki odcinek tuż przed samą Ostrołęką.
Przedmiotem negocjacji PKP PLK był remont toru nr 1 od km 66,650 do km 75,047 z wymianą rozjazdów na stacji Ostrołęka oraz naprawą główną przejazdu kolejowo-drogowego wraz z robotami towarzyszącymi na linii nr 29 Tłuszcz-Ostrołęka.
Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
Konkurencja wewnątrz grupy PLK
Do negocjacji przystąpiły dwie firmy. Kryterium przydzielania zamówienia stanowiła cena. Ostatecznie PKP PLK rozstrzygnęły już postępowanie, a prace wykonać ma Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe z Gdańska, które zaproponowało, że wykona inwestycję za 8,2 mln zł brutto.
W negocjacjach uczestniczyło także Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Tutaj oferent jednak złożył droższą ofertę – 8,65 mln zł brutto. Obie spółki należą do PKP PLK. Wzmocnienie należących do zarządcy infrastruktury wykonawców i wydawanie im większej ilości zleceń
zapowiedział w styczniu prezes Ireneusz Merchel.
Szansa na poprawę dostępności OstrołękiObecnie PKP PLK prowadzi inne zadanie dotyczące linii kolejowej nr 29 z Tłuszcza do Ostrołęki. Zarządca infrastruktury
otworzył niedawno koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji tej linii.
Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych. Więcej na ten temat przeczytasz
w tym miejscu.