Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK chce zmieniać węzeł wrocławski. Ogłasza przetarg na studium wykonalności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK chce zmieniać węzeł wrocławski. Ogłasza przetarg na studium wykonalności
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
PKP PLK ogłasza ważny, oczekiwany przetarg, który wyłoni wykonawcę wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego oraz studium wykonalności dla C-E59 Św. Katarzyna – Wrocław Muchobór/Kuźniki. Planiści muszą poprawić przepustowość WWK i przygotować go do realizacji nowych zadań.

Przetarg podzielono na dwa zadania. Pierwsze z nich obejmuje wstępne studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. PKP PLK już w specyfikacji przedstawiły wykonawcy dokumentacji cele, które będzie musiał osiągnąć.

Dworzec Świebodzki może nawet przelotowy!

W pierwszej kolejności chodzi o przywrócenie ruchu kolejowego na stacji Wrocław Świebodzki, który ma zacząć pełnić ważną rolę w ruchu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Koncepcja ma uwzględnić nawet budowę nowej linii średnicowej, w której ten dworzec przestałby być dworcem czołowym (sic!). Zarządca sprawdzi możliwości połączenia nową linią kolejową linii nr 274 i 285, przechodzącą przez tzw. klaster fabryki „LG” w Kobierzycach. Ważne zadanie planistyczne obejmie przebudowę pasażerskiej linii średnicowej wraz z rozbudową odcinka Wrocław Główny – podg Grabiszyn. PKP PLK chciałyby większej separacji ruchu pasażerskiego i towarowego we Wrocławiu. W tym celu sprawdzone zostaną warianty modernizacji układów torowych na posterunkach Wrocław Brochów, Wrocław Kuźniki, Wrocław Nowy Dwór i Wrocław Popowice (z rozważeniem jazdy przez nową łącznicę omijającą Wrocław Gądów zamiast przez Wrocław Mikołajów).

Dojazd do lotniska koleją i inne pomysły

Ponadto autor opracowania uwzględni ruch towarowy na nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy na odcinku do Oleśnicy, wraz z łącznicami umożliwiającymi jazdę w kierunkach linii nr 277, 143, 181 oraz 281, a także zmianę organizacji ruchu na obwodnicy towarowej, gdzie będą mogły pojawić się pociągi osobowe (testowe przejazdy po niej, z pasażerami, odbywały się 11 maja).

Ciekawym punktem opracowania ma być koncepcja połączenia wrocławskiego lotniska koleją za pomocą nowej linii przelotowej Wrocław Zachodni/ Smolec – Wrocław Leśnica/ Wrocław Żerniki. W przyszłości PKP PLK chciałyby też rozbudować układy torowe do 4-torowych na wylotach w kierunku Czernicy Wrocławskiej, Oławy, Rawicza, Legnicy. I dobudować drugi tor na linii 285, na odc. Wrocław Gł. – Bielany Wrocławskie.

Usprawnić ruch na C-E 59

Drugie z zadań w ramach przetargu dotyczy opracowania studium wykonalności dla C-E 59 na odcinku Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Muchobór/Wrocław Kuźniki. Analitycy mają skierować swoją uwagę na osiągnięcie maksymalnych prędkości na istniejącej geometrii torów dla pociągów pasażerskich oraz pociągów towarowych, uzyskanie nacisku 221 kN/oś na istniejącej geometrii torów oraz dostosowanie układów stacyjnych do przyjęcia pociągów o długości 750 m na torach głównych zasadniczych i dwóch torach głównych dodatkowych. W grę wchodzi też modernizacja stacji Wrocław Brochów i Wrocław Gądów oraz naprawa lub modernizacja estakady w ciągu obwodnicy towarowej Wrocławia. Ciekawostką jest sprawdzenie, czy wskazane byłoby powiązanie linii kolejowej 349 i 750 z liniami nr 274, 276 i 765.

Tak obszerne prace studialne mają być prowadzone przez jedną firmę lub konsorcjum i uzgadniane zarówno z przewoźnikami, jak i z samorządami. PKP PLK oszacowała koszt opracowań na 4 mln zł netto. Mają być one wykonywane przez niemal 3 lata od momentu podpisania umowy, przy czym studium dla zadania drugiego ma być gotowe szybciej.

Cena stanowi 80% wagi konkursu ofert, 20% to termin realizacji zamówienia. PKP PLK czeka na oferty w przetargu do 14 czerwca. Zadanie nie jest objęte dofinansowaniem unijnym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

Infrastruktura

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

inf. pras. Akcja Miasto 18 maja 2023

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

Infrastruktura

Akcja Miasto: Wrocław pominięty w nowym KPK

inf. pras. Akcja Miasto 18 maja 2023

PLK podpisała umowy na studia rozbudowy Wrocławskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5