PKP SKM Trójmiasto po raz kolejny jest trzecim przewoźnikiem w kraju, który przewozi najwięcej pasażerów. Trójmiejska SKM-a ustępuje jedynie miejsca Przewozom Regionalnym oraz Kolejom Mazowieckim. Przewoźnikowi w 2016 roku udało się poprawić wyniki i zapowiada prace nad dalszą poprawą oferty.
PKP SKM Trójmiasto, jak podaje spółka, globalnie przewiozła w 2016 roku dokładnie 41 855 512 pasażerów. Dlaczego globalnie? Bo poza obsługiwanym przez siebie odcinkiem Tczew – Słupsk przez Trójmiasto, PKP SKM jeździ również na odcinku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz po infrastrukturze PKP Polskich Linii Kolejowych do Kościerzyny i Kartuz. Z danych dostarczonych przez trójmiejską SKM wynika, że na tych ostatnich liniach razem z PKM, z usług PKP SKM skorzystało 2 772 574 pasażerów.
Według Danych Urzędu Transportu Kolejowego za 2016 rok, PKP SKM w Trójmieście poprawiła swój udział w rynku pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Rok do roku daje to poprawę o 0,3 p.p. z 14,03% w 2015 roku do 14,31% w 2016 roku.
– Bardzo cieszą dobre wyniki przewozowe naszej spółki w obsłudze odcinka PKM, oraz tras do Kościerzyny i Kartuz. We wrześniu 2016 roku przewieźliśmy o prawie 100 000 pasażerów więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2015 – podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PKP SKM w Trójmieście. – Jeszcze lepiej było w październiku, listopadzie i grudniu. Liczba pasażerów w tych miesiącach wzrosła w stosunku do tych trzech miesięcy roku 2015, o 306 000 pasażerów – dodaje.
Dobre wyniki, zdaniem Głuszka, są zasługą dobrze dobranej oferty biletowej. – Do tych wyników przyczyniły się nasze dobrze przyjęte przez pasażerów oferty taryfowe dedykowane dla odcinków PKM – czyli bilety miejski i trójmiejski – oraz znakomita współpraca ze spółką Pomorska Kolej Metropolitalna oraz z organizatorem przewozów, będącym jednocześnie jednym z naszych najważniejszych właścicieli – Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego – wylicza Głuszek.
Jednocześnie przewoźnik zapowiada prace nad jeszcze lepszym wynikiem. Przy okazji korekt rozkładowych PKP SKM starać się będzie lepiej dopasować połączenia do oczekiwań pasażerów. – Dobry wynik jest sukcesem całej firmy zaczynając od zarządu, przez wszystkie służby związane z prowadzeniem ruchu, jego bezpośrednim wykonywaniem czy utrzymaniem drogi kolejowej. Ważna jest też rola administracji, służb marketingu i tych wprowadzających nowe oferty, które jak widzimy mają odzwierciedlenie w liczbie pasażerów – podsumowuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Czytaj więcej o wynikach przewozowych za 2016 rok: