NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP SA naliczy karę za zbyt późną rozbiórkę linii 385

| Kasper Fiszer 14.09.2018 86

PKP SA naliczy karę za zbyt późną rozbiórkę linii 385
Stacja Mieścisko na linii 385fot. Kazimierz Mendlik, lic. CC BY-SA 3.0
Wciąż nie zakończyła się rozbiórka linii kolejowej Janowiec Wielkopolski – Skoki. Ze względu na duże opóźnienie w pracach PKP SA chcą naliczyć wykonawcy kary umowne. Ruch pasażerski na tej wielkopolskiej trasie został zlikwidowany w 1992 r.
Niedawno opisywaliśmy na naszych łamach prowadzone przez PKP SA i PKP PLK prace rozbiórkowe na linii nr 371 łączącej województwo wielkopolskie z Ziemią Lubuską. Tymczasem trwa także rozbiórka linii nr 385 wybiegającej z Wielkopolski w kierunku województwa kujawsko-pomorskiego. Jak informuje nas PKP SA, roboty są tam mocno opóźnione względem założonego harmonogramu.

Część podkładów wciąż zalega wokół pasa torowiska

– Decyzja likwidacyjna dotycząca linii nr 385 Janowiec Wielkopolski – Skoki (na odcinku od km 3,900 do miejscowości Skoki) została wydana 9 października 2015 r. przez ówczesnego ministra infrastruktury i rozwoju [Marię Wasiak – dop. kf]. Uchwałę dotyczącą likwidacji tej trasy zarząd PKP SA podjął warunkowo 23 czerwca 2015 r. – opisuje Michał Stilger, rzecznik prasowy Polskich Kolei Państwowych. Dodaje, że po uzupełnieniu dokumentacji o wydaną cztery miesiące po uchwale PKP SA decyzji ministra zarządca przystąpił do ogłoszenia postępowania na fizyczną rozbiórkę infrastruktury.

O ogłoszeniu przetargu pisaliśmy na naszych łamach w lipcu 2017 r. – 8 listopada 2017 r. wykonawca przystąpił do realizacja zadania – informuje Michał Stilger. – Po podpisaniu aneksu wydłużającego czas przeznaczony na wykonanie prac ostateczny termin zakończenia rozbiórki został wyznaczony na 21 maja 2018 r. Szyny i inne elementy zostały już usunięte. Niestety do dziś, mimo wezwań PKP SA, wykonawca nie usunął podkładów kolejowych i nie uporządkował terenu na niektórych odcinkach dawnej linii kolejowej – wskazał nasz rozmówca.

Działki po dawnej linii niebawem w rękach samorządów

Przedstawiciel PKP SA zapewnia, że w związku z opóźnieniem prac zarządca likwidowanej infrastruktury podjął decyzję o kontroli stanu przeprowadzenia robót i o naliczeniu kar umownych. Aktualnie trwa proces inwentaryzacji. Poza zapłatą kary wykonawca ma zostać zobligowany do dokończenia podjętych prac, czyli przede wszystkim do wywiezienia podkładów i uprzątnięcia terenu.

– Obecnie trwają przygotowania związane z przekazaniem działek po dawnej linii kolejowej jednostkom samorządu terytorialnego, których elementem są uzgodnienia pomiędzy PKP SA i innymi spółkami kolejowymi – mówi rzecznik Polskich Kolei Państwowych. Dodaje, że wybór sposobu zagospodarowania nieruchomości, a więc przede wszystkim pasa ziemi po torowisku, pozostanie w gestii samorządów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5