PKP PLK rozpisało przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno w ramach zadania pn. „Prace na linii nr 353 Poznań Wschód – Dziarnowo w torze nr 1 i 2 od km 0,321 do km 60,550”. Najważniejszym zadaniem w ramach prac będzie modernizacja 9 peronów na linii od Kobylnicy do Trzemeszna.
Prace mają być prowadzone w systemie „zaprojektuj i buduj”. Główną częścią modernizacji w ramach zadania będzie przebudowa peronów w Kobylnicy, Biskupicach, Promnie, Pobiedziskach-Letnisko i Pobiedziskach, Lednogórze, Fałkowie, Pierzyskach i Trzemesznie. Większość z nich zostanie skrócona do 150 m (na tym dystansie zmieszczą się dwa połączone ze sobą 2 ezt EN57 lub 2 4-członowe ezt nowszego typu) oraz podniesiona do 75 centymetrów. Przebudowa obejmie także budowę infrastruktury stacyjnej takiej jak oświetlenie, czy miejsca oczekiwania pasażerów.
Z uwagi na stan techniczny sieci trakcyjnej konieczna jest jej wymiana jej większej części na odcinku od Kobylnicy do Trzemeszna. Obejmie ona też instalacje nowych słupów trakcyjnych i konstrukcji wsporczych.
Ponadto regulacja toru nr 1 w planie i w profilu wraz z oczyszczeniem i uzupełnieniem podsypki tłuczniowej ulegnie fragment linii o długości prawie 9 kilometrów. Tam gdzie prace torowe odbywać się będą na skrzyżowaniu z drogami, potrzebna będzie także wymiana nawierzchni przejazdów.
Zaplanowano także wymianę części urządzeń srk i rozjazdów na odcinku.
Nawierzchnia torowa na odcinku Poznań Wschód – Trzemeszno toru nr 1 i 2 po modernizacji ujętej w innym zadaniu będzie przystosowana do prowadzenia ruchu pociągów z prędkością 160 km/h i naciskiem osiowym 225 KN (dla towarowych 100 km/h)
Prace muszą zostać zakończone do 6 grudnia 2016 roku. Szacunkowa wartość zadania przedstawiona przez PKP PLK wynosi 63 mln zł. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających do kwoty 11 mln. 970 tys. zł
Oferta zostanie wybrana z uwzględnieniem kryterium ceny (70%) i czasu zamknięć torowych (30%)