Zarządca infrastruktury kolejowej rozpisał właśnie przetarg, który wyłoni wykonawcę studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów. Projekt będzie realizowany przy udziale środków z dolnośląskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020.
Wykonawca studium przeprowadzi rozpoznanie w terenie, dzięki któremu oceni stan linii kolejowej 137 oraz przeanalizuje możliwości jej rewitalizacji. Przedstawi też PKP PLK warianty możliwej przebudowy. Od momentu rozpoczęcia prac przy dokumencie (oficjalnie z dniem podpisania umowy) firma wyłoniona w drodze przetargu będzie miała 16 miesięcy na ich zakończenie. Osobny przetarg dotyczył będzie projektu i wykonania prac. Cena jest jedynym kryterium uzyskania zamówienia.
Budżet PKP PLK na inwestycję oszacowano na 1,9 mln zł brutto (1,55 netto). W przetargu wzięło udział 7 podmiotów. Należą do nich: Konsorcjum Safege, Koltech Infra, Conseko-Safege, BBF, Schuessler-Plan Inżynierzy, WYG International, TPF, Multiconsult Polska, Konsorcjum IDOM Inżynieria i IDOM Consulting. Każdy z oferentów zaproponował termin wykonania zlecenia w 480 dni od momentu podpisania umowy i 36 miesięczny okres rękojmi. Najtańszą ofertę, na kwotę 1,59 mln brutto (1,29 mln zł. netto) złożyła spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, następna w kolejności była oferta TPF – 1,71 mln zł. brutto (1,39 mln zł netto), a trzecia pod względem ceny była ta złożona przez BBF z Poznania – 1,72 mln zł. brutto (1,39 mln zł. netto). Wkrótce PKP PLK poinformuje o wyborze wykonawcy inwestycji.
Jak informował Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, na 40-kilometrowym odcinku linii 137 pociągi pojadą szybciej – nawet do 120 km/h (obecnie na większości odcinka z Legnicy do Dzierżoniowa pociągi Kolei Dolnośląskich rozwijają prędkość 60 – 70 km/h). Wykonane zostaną prace torowe, przy obiektach inżynieryjnych oraz związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i energetyką. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się też obsługa pasażerów dzięki przebudowie peronów. Możliwe będzie również wybudowanie nowych przystanków. Zakończenie wszystkich robót w terenie zaplanowano na koniec 2020 roku.
Więcej informacji na temat linii lokalnych przeznaczonych do rewitalizacji na Dolnym Śląsku można przeczytać
tutaj.