Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK z umowami na modernizację Warka – Radom

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK z umowami na modernizację Warka – Radom
fot. Kasper Fiszer.Stacja Radom.
Dziś podpisane zostały umowy na prace projektowe i realizacyjne na linii nr 8 pomiędzy Warką a Radomiem. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele MIB, którzy wskazywali, że inwestycja jest opóźniona o kilka lat w związku z brakiem działań poprzedniej ekipy rządowej.

PKP PLK podpisały dziś w Radomiu dwa kontrakty na modernizację linii nr 8: dotyczący odcinka Radom – Warka z konsorcjum Swietelsky Rail – Track Tec – Infrakol – Leonhard Weiss – Intop i dotyczący odcinka Warka – Czachówek Południowy z konsorcjum Strabag – ZUE – Budimex. Pierwsza z umów warta jest 429 mln zł, druga – 217 mln zł. Cała inwestycja obejmująca trasę z Warszawy-Okęcia do Radomia kosztować będzie łącznie ok. 1,8 mld zł.

Łącznie osiem lat opóźnienia względem pierwotnych założeń

Podczas krótkiej konferencji prasowej towarzyszącej wydarzeniu przedstawiciele PKP PLK po raz kolejny podkreślali, że tempo podpisywania umów z wykonawcami inwestycji znacząco wzrosło. Od początku stycznia zarządca infrastruktury zakontraktował już roboty na kwotę ponad 3 mld zł. – Otworzył się więc front robót – podsumował Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Wiele ze zlecanych obecnie prac, w tym te dotyczące linii radomskiej, jest zdaniem obecnych władz opóźnione względem potrzeb i planów. – Ta inwestycja powinna być zainicjowana już dawno temu. Pierwotnie linia nr 8 miała być oddana do eksploatacji po modernizacji w 2012 r.! – przypomniał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa. – Niestety, mimo licznych obietnic składanych przez członków poprzedniego obozu rządzącego, nie zostały do tej pory podjęte żadne działania, które mogłyby wpłynąć na czas i komfort podróży na tej trasie. Bezpowrotnie utracono w poprzednim okresie szanse dla regionu radomskiego i musieliśmy czekać długich pięć lat od pierwotnej daty zakończenia tej inwestycji, aby móc poinformować, że podpisujemy umowę na przygotowanie i realizację modernizacji tego szlaku kolejowego – mówił.

Tylko w kwietniu umowy na 5 mld zł

– Dziś mamy możliwość uczestniczenia w wydarzeniu niezwykle ważnym dla ziemi radomskiej. Muszę jednak powiedzieć, że dla mnie to jeden z wielu podobnych momentów, bo od listopada 2015 r. zostało podpisane aż ok. 450 umów z wykonawcami – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB. – To wyraźne sygnały przyspieszenia procesu inwestycyjnego, a infrastruktura kolejowa jest niezwykle ważna, bo jest krwiobiegiem państwa – ocenił. W kwietniu PKP PLK planuje zawrzeć umowy na łączną kwotę ponad 5 mld zł, w maju – na kolejne 5 mld zł, w czerwcu – na przeszło 2 mld zł.

– Jeżeli wszystkie plany zostaną zrealizowane zgodnie z harmonogramem, to w 2020 r. będziemy mogli spodziewać się możliwości przejazdu pociągiem do Warszawy w 1 godz. 15 min. – zapowiadał Andrzej Adamczyk. – Mamy dwóch dobrych wykonawców, mamy też już decyzję środowiskową. Widzimy więc perspektywę skrócenia czasu realizacji umów – dodał Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Koniec gehenny dojeżdżających do stolicy

Zakontraktowane dziś roboty obejmą m.in. dobudowę drugiego toru na odcinku Warka – Radom. Będzie się to wiązać z zawieszeniem ruchu na tym fragmencie trasy na około pół roku (najpierw pomiędzy Dobieszynem a Radomiem, następnie na całym odcinku Warka – Radom). – Największe utrudnienia wystąpią w roku 2019. Będzie wówczas funkcjonować komunikacja zastępcza – poinformował Ireneusz Merchel.

Sama budowa (bez etapu projektowego) ma potrwać ok. 2,5 roku. – Prace przeszły w tej chwili w ręce inżynierów, misja polityków została zakończona – podsumował Andrzej Adamczyk. – Nadszedł wreszcie czas, by zakończyć czas, by zakończyć gehennę dojeżdżających codziennie do stolicy – dodał Artur Standowicz, wojewoda mazowiecki.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest przetarg na stację Kielce. Tylko jeden peron

Infrastruktura

PLK: Pociągi między Sędziszowem a Kozłowem przyspieszą do 140 km/h

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jest przetarg na stację Kielce. Tylko jeden peron

Infrastruktura

PLK: Pociągi między Sędziszowem a Kozłowem przyspieszą do 140 km/h

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5