Przy okazji podpisania umów na modernizację odcinka magistrali E59, która ma rozpocząć się w październiku, Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK podsumował obecny stan zaawansowania prac w ramach Krajowego Programu Kolejowego.
Przedstawiciel PKP PLK przypomniał, że warta 355 mln zł modernizacja infrastruktury kolejowej
między Lesznem a Rawiczem (bez stacji Leszno, ujętej w innym kontrakcie), która będzie realizowana przez Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie, to istotny elementu KPK. Linia, której remont i podniesienie parametrów sfinansowane zostaną w dużej mierze z
narzędzia CEF, to nie jedyna ważna inwestycja kolejowa w województwie wielkopolskim. Na modernizacje i rewitalizacje w tym regionie przeznaczono bowiem w Krajowym Programie Kolejowym olbrzymią kwotę 5 miliardów złotych.
– Duża część zadań w Wielkopolsce jest już zakontraktowana (m.in. odcinek Poznań – Piła czy przebudowa magistrali E20 – dop. red.), jeszcze w tym roku rozpiszemy przetarg na modernizację północno-zachodniego odcinka E59 między Poznaniem a Szczecinem. Pewne prace torowe wyprzedzające właściwą inwestycję już w związku z tym zadaniem trwają. Wykonuje je w pobliżu Szczecina jedna z firm zależnych PKP PLK – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.
Przy okazji konferencji prasowej w wielkopolskim urzędzie wojewódzkim Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB, pochwalił PKP PLK za tempo kontraktowania inwestycji. – Chciałbym zwrócić uwagę, że w pierwszej połowie roku udało się przekroczyć kwotę 10 mld zł zakontraktowanych zadań. Natomiast, według wiedzy przekazanej przez kierownictwo PKP PLK, na 30 czerwca kwota ta sięgnie niemal 11 mld zł. Można więc mówić o sukcesie – powiedział odpowiedzialny za kolej przedstawiciel ministerstwa.