Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK szukają nadzoru nad I etapem projektu Podłęże-Piekiełko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK szukają nadzoru nad I etapem projektu Podłęże-Piekiełko
Fot. Przewozy Regionalne
PKP Polskie Linie Kolejowe poszukują firmy, która będzie pełniła nadzór nad I etapem projektu Podłęże-Piekiełko, czyli nad pracami przygotowawczymi.

Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, ogłoszony został przetarg na nadzór nad I etapem projektu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark / Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz”, czyli nad pracami przygotowawczymi. Koszt prac oszacowano na 16,1 mln zł netto. Już pod koniec 2016 roku przedstawiciele MIB deklarowali ogłoszenie tego przetargu w 2017r. i podpisanie umowy do końca roku (czytaj więcej).

Dwa kontrakty w projekcie

Zakres obowiązków wykonawcy został podzielony na dwa kontrakty. Pierwszy kontrakt dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 104 z Chabówki do Nowego Sącza przez Mszanę Dolną, Limanową i Tymbark. Kontrakt drugi dotyczy budowy nowej linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża przez Szczyrzyc do Tymbarku/Mszany Dolnej. Każdy z kontraktów składa się z trzech etapów.

Etapy pierwsze związane są z opracowaniem OPZ (Opisu Przedmiotu Zamówienia) na wybór projektanta w ramach projektu. W drugim etapie wymagane będzie wsparcie zamawiającego przy prowadzeniu postępowania przetargowego na wybór projektanta. Na III etapie wymagane będzie wsparcie zamawiającego na etapie opracowywania dokumentacji, polegające na weryfikacji i rekomendacji optymalnych rozwiązań proponowanych przez projektanta.

Zgodnie z podziałem zadania, czas realizacji umowy w przypadku kontraktu I wynosi odpowiednio: dla etapu I (opracowanie OPZ) 21 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy; dla etapu II (w zależności od zadania) maks. 5 dni (od zadania pytania w procedurach przetargowych); dla etapu III (wsparcie przy opracowywaniu dokumentacji) 20 dni roboczych od dnia otrzymania materiałów. Dla kontraktu II czas realizacji wynosi: dla etapu I 20 dni kalendarzowych od dnia wydania polecenia przez zamawiającego; dla etapu II maks. 5 dni (od zadania pytania w trakcie procedury przetargowej); dla etapu III 20 dni roboczych od dnia otrzymania materiałów.

Co zostanie wykonane?

Według dokumentów przetargowych, nadzór nad pracami przy projekcie Podłęże-Piekiełko ma trwać 1048 dni, czyli blisko 3 lata. Oznacza to, że PKP PLK zakładają, iż w ciągu trzech lat nadzoru wykonane zostaną prace związane m.in. wnioskiem o decyzję lokalizacyjną, projektem budowlanym, uzyskanie pozwolenia na budowę.

Do obowiązków wykonawcy należeć będzie w szczególności pełnienie nadzoru nad realizacją umowy na usługi projektowania, w tym także bieżąca kontrola realizacji zadania przedstawiona w raportach co miesięcznych, bieżący nadzór nad koordynacją między branżową dokumentacji projektowej czy bieżąca kontrola jakości pozyskanej dokumentacji projektowej. Ponadto wymagane będzie pełnienie funkcji Inżyniera zgodnie z SIWZ, zarządzanie rzeczowo-finansowe (w szczególności kompleksowa obsługa zadań w zakresie ich rozliczania, monitoringu i sprawozdawczości rzeczowofinansowej), zarządzanie techniczne w tym koordynacja wszystkich zadań zawartych w ramach Projektu.

Oprócz inżyniera projektu, poszukiwani są specjaliści w aż dziesięciu dziedzinach, np. branży konstrukcyjno-budlowanej, mostowej, kolejowych obiektów budowlanych, etc. Każdy wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 210 tys. zł. Termin składania ofert mija 12 kwietnia 2017r. o godz. 12:00. PKP Polskie Linie Kolejowe będą oceniać złożone oferty w oparciu o kryterium ceny (70%) i doświadczeniu personelu (30%). Projektant musi m.in. przygotować komplet dokumentów.

Wykonawca będzie musiał m.in. przygotować dokumentacje dla wyboru projektanta inwestycji. Jego zadaniem będzie m.in. przygotowanie wniosku z kompletem materiałów dla uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla odcinków projektu wykraczających zakresem inwestycji poza teren zamknięty. Jak informował resort transportu, w ciągu dwóch lat mają zostać pozyskane decyzje środowiskowe i lokalizacyjne dla projektu Podłęże-Piekiełko (czytaj więcej).

Równocześnie finansowanie

Łączny koszt projektu Podłęże – Piekiełko kilkukrotnie zmieniał swoją wartość. Według aktualnych szacunków, dla radykalnej poprawy transportu kolejowego pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem i Zakopanem potrzeba 7,17 mld zł. Etap pierwszy, czyli prace przygotowawcze, pochłoną ok. 311 mln zł. Modernizacja linii 104 została wyceniona na 3,064 mld zł, podobnie budowa linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna, której koszt szacuje się na poziomie 3,801 mld zł.

Etap przygotowawczy został umieszczony na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego, co w praktyce oznacza zabezpieczenie finansów na jego realizację. Pieniądze mają pochodzić przede wszystkim z obligacji PKP Polskich Linii Kolejowych. Na liście podstawowej KPK znajdują się również działania w zakresie modernizacji linii kolejowej 104. Obecnie w ramach KPK na ich realizację zabezpieczono kwotę 685,5 mln zł. Pozostała część kosztów prac w ramach linii 104 ma być finansowana z oszczędności powstałych w trakcie realizacji projektów POIiŚ. Jak informowało ministerstwo, działania związane z budową nowej linii kolejowej zostały zgłoszone jako rekomendowane do wsparcia z Europejskiego Funduszu Inwestycji Strategicznych (EFSI).

Zgodnie z założeniami KPK, docelowo przewiduje się, że prace przygotowawcze będą finansowane ze środków FS, po zabezpieczeniu źródeł finansowania na zadania w zakresie linii 104 i budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna. – W toku realizacji prac przygotowawczych finansowanych ze środków PKP PLK S.A., przeanalizowany zostanie stan faktyczny w zakresie dostępności środków, tj. ewentualnych oszczędności na projektach POIiŚ dla finansowania działań na linii 104 oraz pozyskania źródła finansowania (np. EFSI, kredyt, itd.) dla działań w zakresie budowy nowej linii. Zaangażowanie środków publicznych uzależnione będzie od zabezpieczenia środków finansowych w wysokości pozwalającej na stworzenie pełnego montażu finansowego projektu – czytamy w Krajowym Programie Kolejowym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Fotorelacje

Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Podłęże – Piekiełko: Są nowe wizualizacje linii 104

Fotorelacje

Podłęże – Piekiełko: Za kilka miesięcy pierwsze przetargi

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5