Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK rozważy budowę nowej linii Łódź – Kutno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK rozważy budowę nowej linii Łódź – Kutno
fot. Kasper FiszerPociąg z Łodzi do Kutna
Zarządca infrastruktury rozważa różne scenariusze poprawy jakości infrastruktury kolejowej pomiędzy Łodzią a Kutnem. Jednym z możliwych rozwiązań jest budowa zupełnie nowej linii jedno- lub dwutorowej. W tym roku ma zostać podpisana umowa z wykonawcą studium wykonalności, które pomoże wyłonić optymalny wariant.

PKP PLK częściowo zmienia swoje dotychczasowe plany dotyczące linii Łódź – Kutno, najważniejszej trasy pozwalającej wyjechać z aglomeracji łódzkiej na północ. Zrealizowane zostaną co prawda dotychczasowe zamierzenia dotyczące remontu istniejącej infrastruktury, ale w dłuższej perspektywie czasowej przewidywane są dalsze, o wiele znaczniejsze działania inwestycyjne. PKP Polskie Linie Kolejowe chcą bowiem, by pomiędzy Łodzią a Kutnem można było uruchamiać pociągi z prędkością przewyższającą 120 km/h.

Dalsze podwyższenie prędkości na linii nr 16 albo budowa nowych torów

– Planujemy istotną poprawę podróży na trasie z Łodzi do Kutna. Studia wykonalności, wykorzystywane w obecnie realizowanych projektach zostały przygotowane przed 2015 r. Nowe studia wykonalności uwzględniają wnikliwą analizę pod względem potrzeb eksploatacyjnych i planowane są modernizacje w sposób kompleksowy – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki.

Jak tłumaczy, jeszcze w tym roku zarządca infrastruktury chce podpisać umowę na przygotowanie studium wykonalności inwestycji „Usprawnienia kolejowego połączenia Łódź – Kutno poprzez budowę linii kolejowej lub modernizację istniejących linii”. – Dokument pozwoli wykazać, w zależności od prognozy przewozów, co jest bardziej efektywne i opłacalne: budowanie nowej linii kolejowej (jednotorowej lub dwutorowej) na odcinku Zgierz – Kutno dostosowanej do prędkości wyższych niż 120 km/h czy modernizacja obecnie istniejącej jednotorowej linii z dostosowaniem jej do prędkości pociągów do 160 km/h wraz z dobudową drugiego toru. Dopiero opracowanie tego dokumentu pozwoli na określenie następnych ewentualnych działań – stwierdza.

Istotne prace w węźle łódzkim

Niezależnie od rozpatrywanych wariantów zrealizowane mają zostać wszystkie zaplanowane wcześniej roboty na liniach nr 15 i 16. – W pierwszej kolejności w latach 2019 – 2021 zaplanowano prace za ok 200 mln zł na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz wraz ze stacją Zgierz. Pozwolą one dostosować linię do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. W zakresie robót znalazła się wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane zostaną obiekty inżynieryjne oraz przejazdy kolejowo-drogowe. Prace obejmą także przebudowę dwóch nastawni na stacji Łódź Żabieniec – wylicza Mirosław Siemieniec. W pierwszej połowie tego roku ma zostać ogłoszony przetarg w tej sprawie.

Kończą się natomiast finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego prace nad studium wykonalności odcinka Zgierz – Ozorków. – Również odcinek Ozorków – Kutno jest planowany do realizacji w obecnej perspektywie [budżetowej UE] – zapewnia rzecznik prasowy PKP PLK. – Obecnie ustalane są szczegóły realizacji prac na tej trasie. Dopuszczalna prędkość zostanie zwiększona do 120 km/h (z możliwością dostosowania w przyszłości linii także do 160 km/h), co przyczyni się do poprawy przepustowości trasy. Wykonywane prace zakładają takie rozwiązania, by przy ich kontynuacji w przyszłości nie było robót straconych – mówi nasz rozmówca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Infrastruktura

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Kasper Fiszer 29 marca 2018

PLK: Uruchomimy sygnalizacje przejazdowe w Łódzkiem

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Infrastruktura

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Kasper Fiszer 29 marca 2018

PLK: Uruchomimy sygnalizacje przejazdowe w Łódzkiem

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5