Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK rozpoczyna przygotowania do modernizacji linii Lębork – Łeba

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK rozpoczyna przygotowania do modernizacji linii Lębork – Łeba
PKP PLK rozpisało przetarg na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 odcinek Lębork – Łeba” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020.

8 stycznia w siedzibie PKP PLK otworzone zostaną koperty z ofertami dotyczącymi przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla wykorzystywanej głównie w sezonie letnim linii pomiędzy Lęborkiem a Łebą. PLK szacuje, że koszt przygotowania dokumentacji zamknie się w kwocie, 1,5 mln zł. Od momentu podpisania umowy jej wykonawca będzie miał 651 dni na sfinalizowanie prac na nią. Cena stanowi w tym wypadku 60% kryterium wyboru oferty, 40% to natomiast jej wartość techniczna.

Projektem został objęty odcinek linii pomiędzy Lęborkiem i Łeba, wykorzystywany do sezonowego ruchu pasażerskiego i okazjonalnego towarowego. Na odcinku Glincz – Kartuzy, nie objętym projektem trwają obecnie prace rewitalizacyjne (uruchomiono tam połączenia PKM). Gmina Sierakowice natomiast ogłosiła przetarg na  „Opracowanie Studium Wykonalności oraz dokumentacji przedprojektowej dla przedsięwzięcia inwestycyjnego: Rewitalizacja linii kolejowej nr 229 na odcinku od stacji kolejowej Kartuzy do stacji Lębork”. Linia nie wchodzi w skład korytarzy transportowych, nie przynależy do sieci TEN-T oraz do europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy.

Głównym problemem na linii Lebork – Łeba jest niezadowalająca prędkość jazdy spowodowana złym stanem technicznym infrastruktury kolejowej i towarzyszącej, niedostosowanie rozmieszczenia obiektów obsługi podróżnych do lokalizacji siedzib ludzkich i celów podróży i zły stan (niskie perony) lub brak obiektów obsługi podróżnych oraz infrastruktury pasażerskiej.

Wykonawca dokumentacji rozważy różne warianty przebudowy linii, weźmie pod uwagę czynniki związane z lokalnymi potrzebami przemieszczania się i z perspektywami rozwoju regionu. Zbadany zostanie wpływ planowanej modernizacji na środowisko. Co ciekawe, jedną z opcji modernizacji, której sensowność sprawdzi wykonawca opracowania, będzie budowa sieci trakcyjnej wraz z zasilaniem (wówczas, mogłyby do Łeby dojeżdżać np. elektryczne pociągi SKM kończące bieg w Lęborku, nie byłoby też potrzeby zmiany lokomotywy ciągnących sezonowe pociągi dalekobieżne). Wykonawca sprawdzi, czy potrzebne jest instalowanie systemu ERTMS na linii i gdzie najbardziej przydadzą się parkingi „park & ride” i „bike & ride”.

Modernizacja linii zostanie zakończona maksymalnie do końca 2023 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5