Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK gotowa na brak dotacji unijnej dla Łodzi Fabrycznej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
06-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rc, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK gotowa na brak dotacji unijnej dla Łodzi Fabrycznej
Czy warta 1,76 mld zł budowa dworca Łódź Fabryczna otrzyma miliard dofinansowania z funduszy europejskich, czy zostanie w całości sfinansowana ze środków krajowych? W obu przypadkach polska kolej niczego nie straci – twierdzi w imieniu zarządcy infrastruktury Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

Roman Czubiński, Rynek Kolejowy: Czy złożenie przez PKP PLK wniosku o dofinansowanie budowy dworca Łódź Fabryczna z funduszy europejskich jest pewne?

Maciej Dutkiewicz, PKP PLK: – Nie rezygnujemy z możliwości finansowania budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna z funduszy POIiŚ. Obecnie inwestycja ma zapewnione stabilne finansowanie krajowe.

– Czy zapisanie w rządowym planie inwestycyjnym budowy dworca jako przewidzianej do finansowania wyłącznie ze środków krajowych wynika jedynie z ostrożności (wariant rezerwowy), czy jest docelowym rozwiązaniem?

– Wynika to z potrzeby bieżącego finansowania inwestycji w Łodzi. Podkreślić należy jeszcze raz, że nie rezygnujemy z możliwości sfinansowania budowy dworca Łódź Fabryczna z funduszy UE. Projekt nadal figuruje na liście projektów podstawowych POIiŚ, zaktualizowanej w listopadzie 2013 r.

– Kto i kiedy podjął tę decyzję?

– Zakładamy, że obecny mechanizm finansowania budowy dworca nie jest ostateczny i może ulec zmianie

– Można spotkać się z wieloma teoriami na temat przyczyn takiego rozwiązania. Wśród możliwych przesłanek wymienia się niepewność co do terminu oddania dworca do użytku, chęć sprzedania położonych w sąsiedztwie dworca działek w Nowym Centrum Łodzi z pominięciem pięcioletniej karencji, obawę przed zakwestionowaniem przez organy unijne analiz potoków pasażerskich...

– Decyzja była podyktowana potrzebą bieżącego finansowania inwestycji w Łodzi. Nie rezygnujemy z możliwości sfinansowania budowy dworca Łódź Fabryczna z funduszy UE, w związku z tym ponownie zostały przeliczone potoki pasażerskie celem złożenia wniosku o dofinansowanie.

– Czy, jeśli dworzec zostanie sfinansowany wyłącznie ze środków krajowych, pula przeznaczonych dla Polski funduszy unijnych zostanie uszczuplona? Jeśli nie, na jakie inne projekty zostaną rozdysponowane środki "zaoszczędzone" na dworcu?

– Planujemy wykorzystać wszystkie fundusze unijne na inwestycje kolejowe. Pula środków na inwestycje w ogólnym rozrachunku nie zmienia się, możliwe są tylko wewnętrzne przesunięcia oraz zmiana wysokości dofinansowania wyróżnionych projektów.

– W Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) wśród inwestycji kolejowych umieszczono budowę łódzkiego tunelu średnicowego, przewidzianą do dofinansowania z Funduszu Spójności. Czy ewentualna zmiana sposobu finansowania budowy dworca może zmniejszyć szanse na uzyskanie dofinansowania dla tunelu?

– Inwestycje planowane na przyszłą perspektywę finansową UE są logicznym uzupełnieniem tych, które prowadzimy obecnie. Sposób finansowania budowy dworca Łódź Fabryczna nie ma jednak wpływu na kolejne przedsięwzięcia planowane z perspektywy 2014 – 2020.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Czy efektywnie wydatkujemy środki na inwestycje kolejowe?

Infrastruktura

Czechy: Środki z uprawnień emisyjnych wspomogą rozwój transportu kolejowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5