Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa podpisała umowę na modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym i przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS. Pozwoli to na poprawę bezpieczeństwa pracowników i zwiększenie liczby przewozów na linii nr 65, której spółka jest zarządcą.
Będzie bezpieczniej
Podpisana umowa dotyczy zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i systemu kontroli niezajętości torów na szlaku Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS. Chodzi o urządzenia wewnętrzne, blokadę liniową, elektryczne napędy zwrotnicowe i wykolejnicowe, napędy rogatkowe i sygnalizatory drogowe na przejeździe kat. A, system liczników osi, semafory, tarcze ostrzegawcze i manewrowe, elektryczne ogrzewanie rozjazdów i sieć kablową.
– Najbardziej znaczącym elementem tej umowy jest przebudowa urządzeń srk. Stare systemy, sterowane ręcznie, wymienione zostaną na profesjonalny, nowoczesny system komputerowy – wyjaśnia Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. – Poprawi to bezpieczeństwo naszych pracowników i wpłynie na lepszą przepustowość toru – dodaje.
Będzie szybciej
Dzięki systemowi komputerowemu skróci się czas obsługi pociągów, co pozwoli ograniczyć zużycie paliwa, a zatem zmniejszyć koszty. Ponadto, pracownicy PKP LHS będą kierować całym ruchem z nowego budynku nastawni, co zminimalizuje konieczność ruchu pieszego i zwiększy bezpieczeństwo kolejarzy.
Poza tym, w ramach inwestycji powstanie system telewizji przemysłowej do monitoringu przejazdu kat. A oraz obu głowic stacji, budynek piętrowej nastawni na potrzeby Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), nowe oświetlenie i sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej.
Modernizacja obejmie również budowę toru do awaryjnego odstawiania uszkodzonych wagonów kolejowych przewożących towary niebezpieczne. Jest to związane z koniecznością dostosowania się do przepisów kolejowych. Jak podkreśla zarządca, to wszystko wpłynie na zwiększenie możliwości przewozowych stacji Zamość Bortatycze LHS i odcinka Hrubieszów LHS – Zamość Bortatycze LHS – Szczebrzeszyn LHS.
Polska firma
Wartość kontraktu wynosi ok. 24,3 mln zł netto, a wykonawcą prac w zakresie srk i robót torowo-budowlanych jest konsorcjum firm Zakłady Automatyki Kombud i Torpol.
– Cieszymy się, że kolejny zarządca infrastruktury kolejowej zdecydował się na komputerowe systemy opracowane przez polską firmę – mówi Kazimierz Frąk, prezes Zakładów Automatyki Kombud.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.