W 2016 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 9 mln 995 tys. ton towarów. Oznacza to wzrost o 3% w porównaniu do wyników Spółki w 2015 r.
PKP LHS osiągnęła pozytywny wynik, mimo spadkowej tendencji na całym rynku przewozów towarowych w Polsce. Potwierdzają to najnowsze dane Urzędu Transportu Kolejowego za 2016 r., zgodnie z którymi przewozy kolejowe spadły o 1,12% w porównaniu do 2015 r. W tym samym okresie ilość towarów przewiezionych przez PKP LHS wzrosła o 3%, co przekłada się na zwiększenie udziału spółki w wolumenie przewozów z 4,30% w 2015 r. do 4,48% w 2016 r.
Spółka zwiększyła również pracę przewozową z 3 160 mln tonokm do 3 332 mln tonokm, co oznacza wzrost udziałów z 6,24% w 2015 r. do 6,58% w 2016 r. Jak podkreśla przewoźnik, dzięki konsekwentnemu rozwojowi, PKP LHS jest najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2% całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4% ładunków i wykonuje ponad 6% całości pracy przewozowej na polskiej kolei. Tradycyjnie największy udział w przewozach spółki miała ruda żelaza. Wśród pozostałych towarów transport gazów osiągnął poziom 676 tys. ton w całym 2016 roku, co jest najlepszym dotychczasowym wynikiem PKP LHS w transporcie tego rodzaju surowców.
– Wprowadziliśmy szereg udogodnień dla naszych kontrahentów, co w połączeniu z ciekawą ofertą przełożyło się na rosnący udział towarów w relacji eksportowej. W 2017 r. liczymy na dalszy wzrost przewozów eksportowych, a jedną z szans rozwoju może być uruchomienie Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego TMTM, do którego przystąpiliśmy jako pierwsza polska firma – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. – Prowadzimy rozmowy z kolejnymi kontrahentami, którzy chcą wysyłać swoje towary za pośrednictwem TMTM np. do Kazachstanu czy do Chin. Chcemy być partnerem dla przedsiębiorców, którzy planują rozwój eksportu na Wschód – podkreśla.
PKP LHS realizuje obecnie inwestycje, które mają na celu wzrost przepustowości i poprawę bezpieczeństwa przewozów. Obecnie trwa modernizacja systemów sterowania ruchem kolejowym na stacjach Zamość-Bortatycze LHS i Sławków LHS. W kolejnych latach planowana jest rozbudowa stacji Hrubieszów LHS (o wartości ok. 53 mln zł) oraz budowa nowej stacji Zamość Majdan LHS z mijanką szerokotorową i placem przeładunkowym.
PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługę trakcyjną i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 liczy prawie 400 km i umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy oraz prowadzenie ciężkich składów całopociągowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.