Przewoźnik z końcem lipca rozpisał przetarg na naprawę poziomu P4 z modernizacją 3 wagonów restauracyjnych i jednego wagonu osobowego typu Z1. W składach pociągów najwyższych kategorii od jakiegoś czasu brakuje zwłaszcza tych pierwszych.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie napraw okresowych na 4. poziomie utrzymania 3 wagonów restauracyjnych wraz z modernizacją oraz 1. wagonu osobowego typu Z1A. W związku z tym przetarg został podzielony na dwie części – osobno dla 3 wagonów i wagonu Z1. PKP Intercity dopuszcza możliwość złożenia oferty częściowej.
Wymagany termin wykonania zamówienia wynosi w zakresie wykonania naprawy wagonu Z1A 2 miesiące od dnia zawarcia umowy, w zakresie wykonania naprawy 3 wagonów restauracyjnych – 7 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty można składać do 14 września 2016. Zostaną one ocenione z uwzględnieniem kryterium ceny (90%) i okresu udzielanej gwarancji (10%).
PKP Intercity ma problem z odpowiednią ilością sprawnych niektórych typów wagonów. Należą do nich wagony restauracyjne, których często brakuje nawet we flagowych pociągach międzynarodowych (Gdynia – Berlin, Warszawa – Berlin) a także w krajowych (np. EIC relacji Warszawa – Wrocław). W ostatnich dniach przewoźnik rozpisał wiele przetargów dotyczących wykonania napraw okresowych poziomu P3, P4 i P5. Ostatni z nich opiewa na przeprowadzenie prac przy 42 wagonach. Piszemy o tym
tutaj.