W PKP Intercity coś drgnęło w wagonach, chociaż zwycięzcy przetargu na naprawy aż 112 sztuk na poziomie P4 nadal nie znamy. Przewoźnik chce teraz modernizować wagony klasy 1.
Tym razem przewoźnik zleci wykonanie naprawy 10 wagonów klasy pierwszej dwóch typów: 112A i 140A. Od momentu wyboru firmy, która zrealizuje zamówienie (otwarcie ofert przewidziano na 12 września 2016), na prace przewidziano 8 miesięcy. Wykonawca wybrany w drodze przetargu musi udzielić pisemnej gwarancji na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 36 miesięcy. Oferty będą punktowane w następujący sposób: 70% cena, 15% gwarancja, 3% termin wykonania pierwszego wagonu, 12% termin wykonania naprawy każdego z kolejnych wagonów.
PKP Intercity prowadzi obecnie dwa duże postępowania na remont wagonów. Na rozstrzygnięcie czeka przetarg na naprawy poziomu 112 wagonów – głównie starszych, przedziałowych, typu 111A i 112A oraz wagonów gastronomicznych (również starszego typu 113A i 113Aa). W kolejnym przetargu przewoźnik poszukuje wykonawcy napraw poziomu P3 i P4 186 wagonów, głównie nowszych, klimatyzowanych. W ostatnich dniach PKP Intercity rozstrzygnęło natomiast przetarg na
naprawy i przeglądy okresowe swoich najstarszych lokomotyw elektrycznych.
Ciekawą rozmowę z Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu PKP Intercity, na temat sytuacji taborowej PKP Intercity, można przeczytać
tutaj.