NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zaprezentowało zmodernizowany przez Pesę wagon 141A [zdjęcia]

| Michał Szymajda 11.07.2018 18

PKP Intercity zaprezentowało zmodernizowany przez Pesę wagon 141A [zdjęcia]
Wagon 141A po modernizacji Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Intercity zaprezentowało zmodernizowany przez Pesę wagon 141A [zdjęcia]
PKP Intercity zaprezentowało zmodernizowany przez Pesę wagon 141A [zdjęcia]
PKP Intercity zaprezentowało zmodernizowany przez Pesę wagon 141A [zdjęcia]
PKP Intercity zaprezentowało zmodernizowany przez Pesę wagon 141A [zdjęcia]
PKP Intercity zaprezentowało zmodernizowany przez Pesę wagon 141A [zdjęcia]
Uroczystość prezentacji lokomotywy Husarz w barwach związanych z obchodami 100-lecia niepodległości Polski połączono z nieco mniej nagłośnioną, ale również bardzo ważną prezentacją pierwszego z wagonów 141A zmodernizowanego przez bydgoską Pesę.
Wagon 141A należy do puli 20 pojazdów tego typu, których modernizacji podjęła się Pesa, w związku z wygranym w lipcu 2017 r. przetargiem. Postępowanie ogłoszono w styczniu 2017 roku.

Pojazdy robią dobre wrażenie. Użyto w nich znacznie lepszych materiałów (przynajmniej optycznie), niż w wypadku modernizacji, które wykonywano jeszcze kilka lat temu. Widać to na przykładzie takich pozornie drobnych elementów, jak uszczelki w oknach, uchwyty na korytarzach, listwy maskujące. Pomyślano także o tym, by pasażerowie, którzy nie znajdą miejsca w przedziałach, mogli dość wygodnie (w pozycji prostej, a nie skrzywionej, wymuszonej np. uchwytem) usiąść obok siebie na rozkładanych siedzeniach. Przy czym siedzenia złożone tworzą z boczną ścianą jedną płaszczyznę.

W przedziałach zastosowano zupełnie inny typ siedzeń niż dotychczas. Jest ich 6 i rozkładają się, co jest pewną nowinką w klasie 2. Są wygodne, a nad każdym z nich znajduje się indywidualna lampka do czytania. Oczywiście, są też gniazdka elektryczne. Fotele być może za bardzo odsunięto od szyb, więc bardzo trudno będzie usnąć z głową opartą o nie, co, wbrew pozorom, potrafi być denerwujące. Półki na bagaże sprawiają solidne wrażenie. W oknach umieszczono rolety. W przestrzeni przyjemnie chłodzi klimatyzacja.

Bardzo sensownie wykonano toalety, skupiając lustro, kran, mydło, suszarkę i śmietnik na jednej ścianie. Jest to estetyczne i intuicyjne rozwiązanie. Zupełnie nowe są drzwi wejściowe do wagonu – z bardzo dużym oknem i wyświetlaczem pod nim.

Rzeczywistą wartość wagonu zweryfikują pasażerowie, którzy pojadą nimi w trasę. Niestety obawiamy się o hałas w nich, bowiem bez zmian w zmodernizowanych 141A pozostawiono wózki.

O innych kontraktach bydgoskiego producenta dotyczących modernizacji wagonów piszemy tutaj.

O prezentacji okolicznościowej lokomotywy pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5