Narodowy przewoźnik dalekobieżny poszukuje wykonawców naprawy głównej i modernizacji dziesięciu wagonów 1. klasy typu 140A i 112A.
Obecnie wagony tego typu są wagonami przedziałowymi, po wykonanej modernizacji takimi pozostaną. Zyskają całkowicie nowe siedzenia, ścianki działowe, system nagłośnienia, klimatyzację oraz pokładowy internet. W przedziałach znajdzie się ledowe oświetlenie oraz gniazdka elektryczne z możliwością zasilania urządzeń z gniazda usb (to nowość w pociągach spółki). W wagonach będzie monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz system przeciwpożarowy (także w toaletach). Na korytarzach pojawią się rozkładane siedzenia, zupełnie nowe będą toalety. Niestety, wózki wagonowe zostaną tylko zmodernizowane, a nie wymienione na nowocześniejsze, cichsze.
Po wykonanej modernizacji jej wykonawca będzie zobowiązany w przyszłości wykonać także przegląd poziomu P3.
Kryterium oceny ofert jest w 70% cena zaoferowana w przetargu, 10% to okres gwarancji i rękojmi, kolejne 10% stanowi cena jednostkowa za przegląd P3, 3% termin wykonania naprawy pierwszego wagonów, 7% – deklarowane terminy wykonania modernizacji kolejnych 9 wagonów. Na wykonanie prac przy wszystkich pojazdach wykonawca będzie miał 13 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Koperty z ofertami od wykonawców otwarte zostaną 13 lutego.
Więcej na temat nowej strategii taborowej PKP Intercity można przeczytać
tutaj.