PKP Intercity planuje rozszerzyć ofertę na liniach niezelektryfikowanych w przyszłym roku. Spółka chce wydzierżawić lokomotywy spalinowe dla prowadzenia pociągów Warszawa – Lublin objazdem przez Lubartów.
Narodowy przewoźnik
ogłosił przetarg na dzierżawę lokomotyw spalinowych przystosowanych do prowadzenia pociągów pasażerskich. Pojazdy mają być eksploatowane od 12 grudnia 2016 do końca 2017. PKP Intercity rozważa zwiększenie oferty na liniach niezelektryfikowanych, jednak szczegóły nowego rozkładu jazdy są dopiero uzgadniane.
Tabor na objazdyWiększa liczba lokomotyw spalinowych będzie potrzebna m.in. do prowadzenia pociągów w relacji Warszawa – Lublin objazdami na liniach niezelektryfikowanych podczas modernizacji linii nr 7.
– Obecnie trwają prace nad przygotowaniem nowego rocznego rozkładu jazdy 2016/17. W przyszłym roku planujemy rozszerzyć ofertę na liniach niezelektryfikowanych, dlatego potrzebne nam będą dodatkowe lokomotywy spalinowe. Ponadto należy pamiętać o zamknięciu linii nr 7 (Warszawa – Lublin) i związanych z tym objazdów liniami niezelektryfikowanymi – informuje biuro prasowe PKP Intercity.
Jedna z największych inwestycji
Modernizacja linii kolejowej nr 7 od podwarszawskiego Otwocka do Lublina ma trwać od 2017 do 2020 roku. To jedna z największych inwestycji PLK w perspektywie budżetowej 2014–2020. Postępowanie podzielono na 8 części. Więcej o modernizacji „siódemki” piszemy
tutaj.
Na czas remontu magistrali Warszawa – Lublin pociągi na tej relacji będą kierowane objazdem niezelektryfikowaną linią nr 30,
która będzie wyremontowana, aby móc poprowadzić nią pociągi dalekobieżne.