Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na wykonanie modernizacji trzech pasażerskich wagonów kolejowych typu Z1A. Przedziałowe pojazdy zostaną przerobione na wagony barowe.
Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwsza to wykonanie modernizacji jednego przedziałowego pasażerskiego wagonu kolejowego 1 klasy typu Z1A, a druga – wykonanie modernizacji dwóch przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu Z1A. Po wykonanej modernizacji pasażerskie wagony kolejowe mają stać się wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych.
Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana z uwzględnieniem kryteriów ceny (90%) i okresu gwarancji (10%). Oferty poznamy 30 marca. Zamówienie nie będzie dofinansowane przez Unię Europejską.
Ogłoszenie przetargu częściowo potwierdza informacje Czytelników o stałym braku wagonów restauracyjnych i barowych w niektórych pociągach spółki PKP Intercity. Wczoraj informowaliśmy również, że spółka wynajmuje obok lokomotyw Vectron z DB Schenker, również elektrowozy EU07 z PKP Cargo.
Więcej o sytuacji taborowej PKP Intercity i kosztach wynajmu taboru w Monitorze. Zapraszamy na nowy portal!.
Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. Oficjalnym partnerem wydarzenia są Koleje Ukraińskie (UZ) - podczas konferencji będzie można nawiązać kontakt z ukraińskim rynkiem taborowym.
Więcej na temat konferencji.