Znamy już szczegóły specyfikacji przetargu na leasing 4 lokomotyw wraz z utrzymaniem, który rozpisały PKP Intercity. Wiemy również, dlaczego przewoźnik zdecydował się wypożyczyć sprzęt.
Nie określono wieku elektrowozów, które wyleasingować chce PKP Intercity. Wiadomo natomiast, że lokomotywy przez cały czas obowiązywania umowy z przewoźnikiem objęte będą pełnym serwisem utrzymania świadczonym przez wykonawcę.
– Chcemy wydzierżawić cztery elektryczne lokomotywy o prędkości nie mniejszej niż 140 km/h. Zdecydowaliśmy się na dzierżawę lokomotyw aby zapewnić odpowiednią ich liczbę do realizacji rozkładu jazdy 2017/2018. Potrzeba wynika z opóźnień w procesie napraw poziomu P4 naszych lokomotyw wykonywanych przez zewnętrzny podmiot. Termin zakończenia dzierżawy zbiega się z planowanym powrotem naszych lokomotyw z przeglądów – obszernie wyjaśniła Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.
Oferty w przetargu można składać do 15 listopada 2017 roku. Lokomotywy w PKP Intercity mają jeździć przez 9 miesięcy. Cena stanowi 100% warunku zwycięstwa w przetargu. Więcej na temat przetargu można przeczytać
tutaj.
Przypomnijmy: obecnie PKP Intercity otworzyło koperty z ofertami na
nowe lokomotywy elektryczne.