Spółka PKP Intercity otworzyła oferty w przetargu, którego przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 5 lokomotyw spalinowych oraz w postępowaniu na modernizację lokomotyw SM42.
Lokomotywy miałyby zostać wydzierżawione na okres 24 miesięcy, a do PKP Intercity miałyby trafić 30 grudnia 2017 roku. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Zamówienie zawiera prawo opcji, które polega na dodatkowej dzierżawie, ponad zakres podstawowy zamówienia, dwóch tożsamych lokomotyw spalinowych. – Lokomotywy potrzebne są do obsługi trasy objazdowej na odcinku Lublin – Warszawa – Lublin, w związku z trwającą modernizacją linii kolejowej nr 7 – wyjaśnia Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Więcej na temat zamówienia
pisaliśmy tutaj.
PKP Intercity otworzyło dziś oferty w postępowaniu. Podobnie jak poprzednio,
jedyną ofertę złożyły tylko České Dráhy. Opiewa ona na 2,044 mln euro (2,8616 mln euro z prawem opcji). Budżet PKP Intercity na realizację tego zamówienia określono w złotówkach - 10 242 309,38 zł brutto bez prawa opcji i 14 339 233,14 zł z opcją.
W drugim postępowaniu PKP IC poszukuje wykonawcy do przeprowadzenia prac P5 wraz z modernizacją dla 9 lokomotyw manewrowych SM42. Zamówienie zawiera prawo opcji i może być zwiększone o kolejne 4 pojazdy. Więcej na jego temat
piszemy tutaj.
Po otwarciu ofert okazało się, że w tym postępowaniu również wpłynęła tylko jedna propozycja. Złożył ją Newag, który za modernizację jednej lokomotywy chce 6,6666 mln zł brutto. Producent oferuje dostępność na poziomie 95% oraz 42 miesiące gwarancji.