– Lepsze czasy przejazdu, dobra oferta, nowy tabor i wzrost liczby pasażerów – tak w skrócie można określić to, co wydarzyło się w 2015 roku w PKP Intercity. przede wszystkim po raz pierwszy od kilku lat zanotowaliśmy wzrost liczby pasażerów. Szacujemy, że do końca roku przewiezliśmy 31 mln osób, czyli o 5 mln więcej niż rok wcześniej – chwali się PKP Intercity.
Sam listopad oznaczał przyrost rzędu 38% dla przejazdów krajowych. Kategoria expressowa zyskała ponad 60% więcej pasażerów, natomiast segment ekonomiczny blisko 10%.
– Bardzo dobrze pracują linie, po których kursują pociągi EIP. Np. na linii do Trójmiasta liczba pasażerów – w porównaniu do 2014 r. – wzrosła o 192%. W pociągach do Krakowa o 149%, do Katowic o 77%. Więcej osób wybierało także nasze pociągi z Warszawy do Wrocławia (+139%), Katowice i Krakowa (po blisko +50%). Ponadto oprócz EIP po torach kursowało coraz więcej nowych i zmodernizowanych wagonów, co silnie wsparło kategorię InterCity – informuje przewoźnik
– Wiele udało się zmienić po stronie oferty. Wprowadzenie szeregu promocji m.in. dla seniorów, rodzin i uelastycznienie cennika sprawiło, że zanotowaliśmy wzrosty również w poszczególnych segmentach pasażerów. W 2015 roku wybrało nas o 21% więcej studentów, o 103% seniorów i o 58% rodzin – mówi Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity. – Rok kończymy wdrożeniem nowego rozkładu jazdy oraz pojawieniem się na torach nowych pociągów Flirt i Dart. Wróciliśmy bezpośrednimi połączeniami kolejowymi do Białegostoku. Pendolino pojawiło się w Rzeszowie, Gliwicach i Bielsku Białej. Dzięki zakończeniu kolejnych etapów prac na torach skrócony został czas przejazdu na wielu liniach – dodaje.
Jaki rok dla branży?
Mijający rok, szczególnie w branży kolejowej, oznaczał zakończenie projektów inwestycyjnych w ramach mijającej perspektywy unijnej. Dzięki pozyskanym funduszom na rynku pojawiało się wiele ciekawych projektów.
– Z naszej perspektywy mijający rok oznaczał znaczne odnowienie naszego parku taborowego. Dzięki temu po raz pierwszy od wielu lat mogliśmy zaoferować naszym pasażerom znaczący wzrosty komfortu podróży – podsumowuje PKP Intercity.
Największe sukcesy roku 2015?
– W mijającym roku wiele satysfakcji przyniósł nam wzrost liczby pasażerów. Było to możliwie dzięki realizacji szeregu równych projektów, których efektem była dobra oferta. Jednym z największych projektów było wdrożenie do codziennej eksploatacji 20 nowych jednostek ED 250. Dzięki temu mogliśmy mówić o tzw. „efekcie Pendolino”, czyli zainteresowaniu ofertą osób, które na co dzień nie korzystały z usług kolei.
W tym roku zaoferowaliśmy naszym klientom autorską aplikację IC Mobile Navigator. Wiele zmieniło się w obszarze oferowanych przez nas promocji, dzięki czemu nasi pasażerowie mogą kupować bilety w bardzo atrakcyjnych cenach – uważa Beata Czemerajda.
Największe wyzwania i projekty na 2016 rok
– Na trasach pojawią się kolejne jednostki Pesa Dart. Wiele zmieni się również w naszych kanałach sprzedaży. Docelowo, cała nasza oferta będzie dostępna online – mówi rzecznik spółki.
2016 rok to również czas inwestycji. Spółka planuje wydać blisko 2 mld zł na modernizację taboru.
– Chcemy, aby nasze inwestycje posłużyły pasażerom na długie lata i były dostosowane do potrzeb wielu segmentów np. osób niepełnosprawnych, rodzin czy rowerzystów. W obszarze przewozów szacujemy, że w przyszłym roku z naszych usług skorzysta 37 mln pasażerów – kończy rzecznik.