Spółka PKP Intercity właśnie rozpisała przetarg w którego przedmiotem zamówienia jest dzierżawa 5 lokomotyw spalinowych. W przetargu zawarto także prawo opcji. Jak wynika z wyjaśnień spółki, lokomotywy są potrzebne do obsługi składów na trasach objazdowych.
Dzierżawa pięciu lokomotyw spalinowych jest przedmiotem zamówienia, które rozpisało właśnie PKP Intercity. Co więcej, zamówienie zawiera prawo opcji, które polega na dodatkowej dzierżawie, ponad zakres podstawowy zamówienia, dwóch tożsamych lokomotyw spalinowych. Zamawiający wymaga, aby wszystkie pojazdy będące przedmiotem dzierżawy miały wykonaną naprawę okresową na poziomie P5 i nie kwalifikowały się do wykonania kolejnej naprawy w okresie obowiązywania umowy.
Lokomotywy miałyby zostać wydzierżawione na okres 24 miesięcy, a do PKP Intercity miałyby trafić 30 grudnia 2017 roku. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Z kolei zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek uczestniczenia w przetargu, jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, należycie wykonał dostawę nie mniej niż 3 sztuk lokomotyw. Oferentów powinniśmy poznać 16 października. Składanie ofert trwa do godziny 10.
– Lokomotywy potrzebne są do obsługi trasy objazdowej na odcinku Lublin – Warszawa – Lublin, w związku z trwającą modernizacją linii kolejowej nr 7 – wyjaśnia Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Już w listopadzie 2016 roku PKP Intercity poszukiwało możliwości
wypożyczenia siedmiu lokomotyw spalinowych. Swoją ofertę złożyły tylko České Dráhy. Ta jednak dotyczyła tylko pięciu spalinowozów, a przewoźnik potrzebował siedmiu. Ponadto oferta okazała się za droga w stosunku do budżetu.