Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP Intercity kupi nowe lokomotywy. Ogromny przetarg jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
08-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP Intercity kupi nowe lokomotywy. Ogromny przetarg jeszcze w tym roku
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Intercity chce kupić aż 40 nowych lokomotyw elektrycznych. - To będzie jedno z większych zamówień w Europie - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki.

Powołany w marcu nowy zarząd PKP Intercity opracował strategię taborową dla spółki na najbliższe lata. Chce wykorzystać miliard złotych, którymi PKP SA dokapitalizowała spółkę. Pieniądze pochodziły ze sprzedaży PKP Energetyki. Do tego planowane jest uczestnictwo w konkursach na dofinansowanie unijne pod koniec tego roku.

Co PKP Intercity kupi za te pieniądze? Na pierwszy plan wysuwa się zakup 40 nowych lokomotyw elektrycznych. To prawdziwa rewolucja, bo poprzednie zamówienie na nowe elektrowozy PKP Intercity podpisało w 2008 roku. Były to lokomotywy Siemens Husarz. W zeszłym roku kupiono lokomotywy spalinowe Gama od Pesy.

Nowoczesne lokomotywy dla prędkości 160 km/h

Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" Oniszczuk, PKP Intercity potrzebuje większej liczby lokomotyw zdolnych prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h. Już za kilka lat powinny bowiem zakończyć się kolejne modernizacje linii kolejowych do tej prędkości, m.in. z Warszawy do Radomia czy z Poznania do Szczecina. - Wydaje się, że w poprzedniej strategii o tym zapomniano, bo już teraz brakuje nam w sezonie sześciu lokomotyw dla prędkości 160 km/h - mówi członek zarządu spółki.

PKP Intercity musi zastępować obecne braki lokomotywami EP08 lub nawet wolniejszymi EP07, co odbija się na wykonaniu rozkładu jazdy. Po zakończeniu modernizacji potrzeby będą jeszcze większe, a w międzyczasie będzie się kończył okres eksploatacji wysłużonych lokomotyw EP09. Dlatego oprócz zakupu nowych elektrowozów spółka będzie też modernizować lokomotywy EP07 - również do prędkości 160 km/h. Prawdopodobnie przebudowę przejdzie 20 takich pojazdów.

Przetarg jeszcze w tym roku

Kolejowa spółka chce rozstrzygnąć postępowanie jeszcze w tym roku, tak, aby lokomotywy mogły wjechać na tory do końca 2019 roku. Da to producentom odpowiedni czas na budowę pojazdów. - Mamy nadzieję, że tak duże nawet w skali Europy zamówienie spowoduje, że cena zakupu będzie korzystna - mówi Oniszczuk.

Oczywiście, spółka zakłada dopuszczenie do udziału w przetargu również polskich producentów taboru. Lokomotywy o prędkości do 160 km/h może dostarczyć zarówno Pesa (Gama), jak i Newag (Griffin). W swoim portfolio posiadają je także zagraniczni producenci, jak Siemens, Bombardier czy Skoda więc konkurencja na pewno będzie intensywna. Na razie trwa dialog techniczny z producentami, o którym pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Lokomotywy spalinowe na wynajem

Przetargi

Lokomotywy spalinowe na wynajem

inf. prasowa 08 marca 2018

X-12: Atom w służbie amerykańskich kolei

Tabor i technika

X-12: Atom w służbie amerykańskich kolei

Michał Grobelny 16 sierpnia 2017

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Lokomotywy spalinowe na wynajem

Przetargi

Lokomotywy spalinowe na wynajem

inf. prasowa 08 marca 2018

X-12: Atom w służbie amerykańskich kolei

Tabor i technika

X-12: Atom w służbie amerykańskich kolei

Michał Grobelny 16 sierpnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5