NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity kończy współpracę z SKPL

| Kasper Fiszer 27.11.2019 409

PKP Intercity kończy współpracę z SKPL
SKPL w ZagórzuFot. Michał Szymajda
Najważniejszy dalekobieżny przewoźnik pasażerski w Polsce nie będzie już zlecać obsługi połączeń lokanych spółce SKPL Cargo. Jak tłumaczy, jest obecnie w stanie kursować na trasach, na których korzystał z usług podwykonawcy, samodzielnie. Ostatnie kursy realizowane w kooperacji z niewielką spółką odbędą się 14 grudnia.
Jak potwierdziło PKP Intercity, w rocznym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia, przewoźnik nie przewidział kursów, które realizowane byłyby przez dotychczasowego podwykonawcę spółki, SKPL Cargo. Współpraca z tym podmiotem zostanie zakończona z uwagi na poprawę sytuacji taborowej PKP IC w zakresie lokomotyw spalinowych. Jeszcze przez nieco ponad dwa tygodnie pociągiem w charakterystycznych czerwono-czarnych barwach SKPL-u można pojechać z Sędziszowa Małopolskiego do Jasła i Zagórza.

Pierwsze wspólne pociągi wyruszyły w trasę w 2018 r.

– Współpraca PKP Intercity z SKPL Cargo trwała od 5 marca 2018 r. – przypomina Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. – Wówczas podpisana została pierwsza umowa na świadczenie usług przewozowych – dodaje. W nieco ponad półtorarocznej historii kooperacji SKPL obsługiwał dla swojego zleceniodawcy odcinki Jasło – Zagórz, Zagórz – Łupków, Rzeszów Główny – Jasło i Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto.

W minione wakacje pociąg TLK uruchamiany przez SKPL kursował natomiast w nietypowej relacji Sędziszów Małopolski – Łupków – Sędziszów Małopolski. Wynikało to z prowadzenia robót na terenie rzeszowskiego węzła kolejowego. Również obecnie jedyna para pociągów do Zagórza rozpoczyna bieg w Sędziszowie, a przejazd realizowany jest z pominięciem stacji Rzeszów Główny.

Na południowe Podkarpacie wraca tabor PKP IC

Latem do obsługi połączenia w wybrane dni kierowano skład zestawiony z lokomotywy spalinowej i wyremontowanego wagonu pasażerskiego, tzw. ryflaka. W całym okresie realizacji kursów dla PKP Intercity SKPL Cargo wystawiał jednak głównie różnego rodzaju wagony motorowe i spalinowe zespoły trakcyjne. Na Podkarpaciu kursowały więc „motoraki” serii 810, jednostki SN84 czy należący do Arrivy zestaw MR/MRD.

– Od 15 grudnia usługi [na trasach obsługiwanych obecnie lub dawniej przez podwykonawcę] świadczyć będzie PKP Intercity – zapowiada Agnieszka Serbeńska. Nasza rozmówczyni nie odpowiedziała natomiast wprost na pytanie o ocenę współpracy ze swoim dotychczasowym partnerem. SKPL Cargo realizuje poza kursami dla PKP IC także przewozy na linii Pleszew – Pleszew Miasto w Wielkopolsce.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5