Dalekobieżny przewoźnik poinformował o wynikach postępowania przetargowego na wykonanie napraw i modernizację lokomotyw EU07 i EP07. Nie wszystkie z 48 elektrowozów uda się naprawić.
Przetarg podzielony został na 6 zadań, z których każde opiewało na remont 8 elektrycznych lokomotyw. Jak informuje PKP Intercity, w zadaniu drugim najkorzystniejsza okazała się oferta ZNTKiM z Gdańska (konkurentem była Pesa, Newag i CargoTabor), podobnie jak w zadaniu czwartym (ZNTKiM konkurował tu tylko z Pesą). Na prace przy 8 kolejnych pojazdach w zadaniu pierwszym najkorzystniejszą jest oferta PKP CargoTabor (konkurowała z nimi Pesa Bydgoszcz).
Niestety, dla trzech z sześciu zadań, czyli dla łącznie 24 lokomotyw, nie udało się wyłonić wykonawcy napraw poziomu P4 z uwagi na oferty przewyższające możliwości finansowe PKP Intercity ustalone dla tego przetargu. Oprócz wspomnianych wyżej firm zainteresowanie przetargiem wyrażał także oleśnicki Olkol. Więcej na temat tego przetargu piszemy
tutaj.
Wiemy także, kto złożył najlepszą ofertę w zadaniu „naprawy okresowej na 4. poziomie utrzymania oraz naprawy poawaryjnej lokomotywy elektrycznej serii EP09”. Okazuje się, że jedyną ofertą w tym przetargu jest oferta Newagu. Spełnia ona oczekiwania PKP Intercity, ale na podpisanie umowy z nowosądecką firmą poczekamy zapewne jeszcze kilka dni.