Zapytaliśmy PKP Intercity, czy na stanie przewoźnika znajdują się jeszcze wagony z oklejonymi oknami i drzwiami. Wagony takie, zdaniem strażaków, mogą utrudnić ewakuację w razie wypadku, narzekają na nie także pasażerowie, którzy mają ograniczoną możliwość obserwacji krajobrazu na zewnątrz.
11 czerwca wejdzie w życie przepis, który zakazuje oklejania folią reklamową okien i drzwi zewnętrznych wagonów kolejowych. Rozporządzenie zmienia istniejące przepisy, wprowadzając zakaz umieszczania na pojazdach kolejowych dodatkowych napisów lub innych informacji reklamowych, w szczególności folii oklejającej szyby w oknach i drzwiach pojazdów. Wprowadzenie zakazu ma zapewnić pasażerom bezpieczeństwo i większy komfort podróży (nieograniczona widoczność za oknem). Zapytaliśmy PKP Intercity, które m.in. umieszczało także na szybach i drzwiach reklamy T-Mobile, czy zastosuje się do rozporządzenia.
– Oczywiście, PKP Intercity będzie stosowało się do znowelizowanych przepisów, które zaczną obowiązywać od 11 czerwca br. – informuje Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity. – Obecnie przewoźnik nie eksploatuje już wagonów z oklejonymi zewnętrznymi oknami korytarzowymi i przedziałowymi bądź oklejonymi oknami drzwi wejściowych – dodaje.
Prezes UTK podjął inicjatywę w celu uniemożliwienia oklejania całych burt pojazdów w końcu 2015 roku. Więcej na temat rozporządzenia, podpisanego przez ministra Andrzeja Adamczyka, piszemy
tutaj.