PKP Intercity przygotowuje się do zakupu nowoczesnych lekkich lokomotyw manewrowych. Przewoźnik właśnie ogłosił chęć przeprowadzenia dialogu technicznego z producentami taboru.
PKP Intercity ogłosiło przeprowadzenie dialogu technicznego przed zakupem lekkich dwuosiowych lub trzyosiowych lokomotyw manewrowych. Celem dialogu jest pozyskanie informacji pozwalających na oszacowanie możliwości technicznych dostępnych na rynku oraz oszacowanie wartości i terminu dostawy. O udział w dialogu można się ubiegać do 2 czerwca.
Według założeń, pojazdy mają osiągać prędkość co najmniej 60 km/h, mieć nacisk na tor nie większy niż 20 ton oraz zużywać nei więcej niż 200g paliwa na kilowatogodzinę. Emisja spalin musi być zgodna z normą Stage IIIB. Zakłada się efektywne zasilenie składów do 16 wagonów.
Przewoźnik zakłada mikroprocesorowe sterowanie, klimatyzację kabiny maszynisty, elektroniczny pomiar paliwa i możliwość przejazdu przez 450–metrową halę przy ograniczonej emisji. Lokomotywy manewrowe mają być w pełni zgodne z TSI Loc&Pas 2014 i być wyposażone w GSM–R i diagnostykę pokładową.
Według opublikowanej w październiku strategii taborowej, przewoźnik do 2020 roku ma przeznaczyć ok. 2,5 mld zł na zakup i modernizację w sumie 510 wagonów i 60 lokomotyw oraz unowocześnienie 15 stacji serwisowych. Z zapowiedzianych przetargów dotyczących programu modernizacji parku lokomotyw elektrycznych należących do PKP Intercity na razie światło
dzienne zobaczył tylko ten dotyczący
modernizacji elektrowozów EU/EP07. Jak zapewnia PKP Intercity, wkrótce dostawcy powalczą o dostawę lokomotyw elektrycznych,
także tych, które pojadą 190 km/h.
PKP Intercity
współpracuje też z Pesą w dziedzinie prac badawczo–rozwojowych nad stworzeniem nowej generacji lokomotyw spalinowo–elektrycznych.Więcej na temat strategii taborowej PKP Intercity
można przeczytać tutaj.