Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP IC: Zapięcia na bagaż dadzą komfort pasażerom

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP IC: Zapięcia na bagaż dadzą komfort pasażerom
Fot. materiały przetargowe
PKP Intercity rozważa zakup „urządzeń zabezpieczających” bagaż pasażerów przed kradzieżą. Do Dartów, Flirtów i Pendolino potrzebuje ich aż 2 tysiące sztuk. Mimo to przewoźnik zapewnia, że kradzieże zdarzają się "sporadycznie".

Na razie PKP Intercity ogłosiło dialog techniczny (zapytanie o informację) dla producentów. Jak czytamy, chodzi o urządzenia, które „będą miały za zadanie niedopuszczenie do nieautoryzowanego zaboru bagażu ze stelaży bagażowych w składach pociągów dalekobieżnych typu ED 161 (Dart), ED 160 (Flirt) i ED 250 Pendolino". Z tytułu plików wynika, że chodzi o linki bagażowe. 

Jak czytamy w ogłoszeniu, urządzenia „powinny posiadać mechaniczny zamek kodujący, wraz z dodatkowym zamkiem mechanicznym, umożliwiającym awaryjne otwarcie zamka przez obsługę pociągu dostarczonymi, dedykowanymi do wszystkich urządzeń kluczami”. Urządzenia mają być odporne na dewastację i posiadać możliwość solidnego połączenia ze stelażem bagażowym za pomocą obejmy, bez jednoczesnej trwałej ingerencji w istniejącą infrastrukturę pociągu (np. bez konieczności nawiercania stelaży). Do tego jeden z końców zapięcia powinien być na stałe połączony z zamkiem (w korpusie urządzenia), drugi natomiast powinien być ruchomy, umożliwiając zabezpieczenie bagażu poprzez jego zaczepienie np. o rączkę torby i blokowany w momencie podpięcia do zamka i ustalenia nowego szyfru.

PKP Intercity dodaje, że zamek kodujący powinien „zapewniać intuicyjny, łatwy i szybki wybór szyfru przez pasażera. Zmiana sekwencji szyfru powinna odbywać się po każdorazowym otwarciu zamka, bez konieczności znajomości przez nowego pasażera szyfru używanego przez poprzednio korzystającego z urządzenia pasażera. Całe urządzenie powinno być mechaniczne, niewymagające zasilania elektrycznego”. Dostawa ma też obejmować jasną i czytelną instrukcję do umieszczenia w pociągu.

Dialog techniczny będzie trwał do połowy września. Potem PKP Intercity zdecyduje, czy zdecyduje się na zakup. Przewoźnik zastrzega sobie możliwość testów urządzenia i możliwości realizowania zamówienia partiami.

Aktualizacja - dodatkowe informacje od PKP Intercity

Biuro prasowe PKP Intercity odpowiedziało na nasze pytania w sprawie postępowania: – Chcemy zapewnić dodatkowe zabezpieczenie bagażu, żeby zwiększyć komfort podróży. Wiemy, że nie wszyscy pasażerowie czują się komfortowo zostawiając duży bagaż na stelażach w korytarzu i dlatego szukamy rozwiązania, które będzie zapewniało dodatkową ochronę. Przypadki kradzieży bagaży zdarzają się sporadycznie – czytamy w odpowiedzi.

– Pasażerowie w Europie stosują indywidualne linki zabezpieczające z zamkiem na kod. Natomiast my rozważamy możliwość wprowadzenia takich linek jako element wyposażenia pociągu, z mechanizmem pozwalającym na otwieranie/zamykanie przez pasażera oraz drużynę konduktorską – tłumaczy biuro prasowe przewoźnika. Jak informuje "RK" spółka, na razie jest ona "na etapie analizowania tego jakie rozwiązania są dostępne na rynku".
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5