PKP Intercity zakończyło konsultacje społeczne dotyczące siatki połączeń na sezon 2018/2019. W tym roku w internetowej ankiecie wzięło udział 4734 osób, tj. o 32% więcej w porównaniu z 2017 rokiem – informuje przewoźnik.
Od 19 do 26 lutego
trwały konsultacje społeczne dotyczące tworzenia oferty przewoźnika i przygotowywania nowego rozkładu jazdy na sezon 2018/2019. Jak informuje PKP Intercity, w procesie tworzenia rozkładu jazdy bierze udział wiele podmiotów. Są to nie tylko przewoźnicy pasażerscy, ale również towarowi. Ustalenia są analizowane wspólnie z zarządcą infrastruktury, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe oraz z Ministerstwem Infrastruktury. – W tym złożonym procesie chcemy również uwzględnić oczekiwania pasażerów. Cieszy nas zatem, że liczba osób zgłaszających swoje opinie rośnie – mówi rzeczniczka PKP IC Agnieszka Serbeńska.
Jak dodaje, wszystkie propozycje są sprawdzane pod kątem możliwości ich wprowadzania do rozkładu jazdy. Podróżni postulowali m.in. o uruchomienie połączeń z Bielska–Białej do Olsztyna czy z Łochowa do Krakowa. Pasażerowie wnioskowali również o lepsze skomunikowanie z Zielonej Góry do Lublina oraz ze Zbąszynka do Zielonej Góry. W przypadku przejazdów międzynarodowych zgłoszono oczekiwanie w sprawie wprowadzenia m.in. bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Berlina.
Konsultacje społeczne w liczbach
Pod względem wieku, podobnie jak w 2017 r., najliczniej pomysły zgłaszały osoby młode: do 26 roku życia (39%) oraz pomiędzy 27 a 35 rokiem życia (26%). Najchętniej swoje opinie wyrażali mieszkańcy województw: dolnośląskiego (15,9%), śląskiego (15,7%), mazowieckiego (12,4%), łódzkiego (12,2%). Najmniejsza liczba ankiet wpłynęła m.in. z regionów: warmińsko-mazurskiego (1,9%), świętokrzyskiego (1,4%), podlaskiego (1,4%).
Uczestnicy ankiety mogli również wypowiedzieć się na temat różnych aspektów podróżowania z PKP Intercity. Przewoźnik zapewnia, że wysoko oceniali bezpieczeństwo, niskie ryzyko wypadku czy możliwość wykorzystania czasu podróży na pracę i odpoczynek. Zwracali uwagę na lepszy komfort podróży. Chwalili profesjonalizm i życzliwość obsługi oraz możliwość podróżowania z większym bagażem.
Wśród uczestników ankiety 30% to osoby podróżujące w celach prywatnych, innych niż turystyczne (np. odwiedziny u rodziny). Dojeżdżający do pracy lub podróżujący służbowo stanowili 32,8%, a 21% respondentów to podróżni dojeżdżający do szkoły lub na uczelnię.