Czy PKP Intercity po latach wróci do obsługi południowego odcinka linii kolejowej 281? Od kwietnia do czerwca, kiedy wprowadzone zostaną objazdy związane z remontem linii nr 355, przewoźnik będzie obserwować poziom zainteresowania kursami zatrzymującymi się w Krotoszynie. W grę wchodzi skierowanie na tę trasę na stałe jednej pary kursów.
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o
zbliżających się pracach na linii kolejowej nr 355 pomiędzy Grabownem Wielkim a Międzyborzem Sycowskim. PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przywrócić tam rozkładową prędkość 100 km/godz., a roboty będą wymagać całkowitego wstrzymania ruchu. Pociągi regionalne będą zastąpione komunikacją autobusową, a dalekobieżne kursy PKP Intercity zostaną skierowane na objazd remontowaną aktualnie linią nr 281.
Pilotaż potrwa dwa miesiącePociągi jadące z Warszawy dojadą do Krotoszyna linią kolejową nr 14, z której zjadą na węzłową stację łącznicą nr 815. Według danych zamieszczonych na łamach zarządzanego przez PKP PLK Portalu Pasażera na trasie objazdowej jedyny postój wyznaczono w Krotoszynie. Bez postojów realizowany miałby być przejazd m.in. przez Milicz.
– Przez Krotoszyn nasze pociągi będą jeździły od 8 kwietnia do 8 czerwca tego roku – zapowiada Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. – Postój w Krotoszynie wprowadzony jest pilotażowo na czas objazdu w drugim zamknięciowym rozkładzie jazdy – dodaje przedstawicielka spółki. Być może więc przewoźnik powróci po kilkuletniej przerwie do stałej obsługi Krotoszyna.
Na zmianę siatki połączeń musi zgodzić się minister infrastruktury – Na podstawie wyników pilotażu analizowane będzie ewentualne przetrasowanie jednego z pociągów relacji Wrocław – Warszawa na trasę przez Milicz i Krotoszyn – potwierdza nasza rozmówczyni. – Zależna od efektów analizy będzie opinia dotycząca zmiany, na wprowadzenie której musi wyrazić zgodę organizator przewozów, a więc Ministerstwo Infrastruktury – zaznacza przy tym Agnieszka Serbeńska. W ramach aktualnego rocznego rozkładu jazdy PKP Intercity uruchamia sześć par połączeń (pięć IC i jedną TLK) obsługujących relację Warszawa – Wrocław przez Łódź. Pięć z nich kursuje standardową trasą przez Ostrów Wielkopolski i Międzybórz Sycowski, jedna – nocna – kierowana jest natomiast przez Częstochowę.
Przypomnijmy, że ostatnie regularne całoroczne połączenie z Warszawą Krotoszyn utracił w 2002 r., kiedy z rozkładu jazdy wypadł kursujący tędy pociąg łączący stolicę z Zieloną Górą. Później pociągi dalekobieżne, m.in. Wrocław – Warszawa, ale i np. Szczecin – Łódź, kursowały tamtędy w okresach prowadzenia objazdów. Dodajmy też, że zgodnie z założeniami rocznego rozkładu jazdy pociągów Krotoszyn odzyskać ma także kursy regionalne po linii 281 w kierunku Wrocławia. Pociągi Kolei Dolnośląskich w tej relacji mają wyruszyć w trasę już 10 marca.