Zakończono wreszcie postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych typu 141A /111A. Był to ostatni przetarg z trzech, w których PKP Intercity poszukiwało wykonawców modernizacji na łącznie 183 wagony osobowe. W tym przypadku także zdecydowano się podnieść budżet zamówienia.
PKP Intercity chce wykonać naprawę okresową na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją łącznie 183 wagonów typu 141A/111A. Przetargi odbywały się w formie trzech oddzielnych zamówień, które dodatkowo zawierają prawo opcji. Przewoźnik zdecydował się wreszcie rozstrzygnąć ostatnie z trzech postępowań. Jak informuje przewoźnik, zamówienie trafi do konsorcjum Pesy i Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami klasy 1. oraz 2. z trzema przedziałami 1. klasy i pozostałą częścią bezprzedziałową 2. klasy. W tym zamówieniu prawo opcji zakłada wykonanie naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 kolejnych wagonów osobowych typu 141A/111A.
Była to najtańsza oferta. Pesa zaoferowała wykonanie prac za 248,34 mln zł brutto. Cena jednostkowa wykonania P5 wraz z modernizacją jednego wagonu wyceniono na kwotę 4,12 mln zł, zaś jednostkowe wykonanie P3 – 18,45 tys. zł. Okres gwarancji określono na 36 miesięcy, zaś wykonanie P5 ma trwać 250 dni kalendarzowych a P3 – 80 dni. PKP Intercity na modernizację wagonów przygotowało początkowo 199,36 mln zł brutto. Spółka zdecydowała jednak o podniesieniu budżetu wskazaniu bydgoskiej oferty jako najkorzystniejszej.
Droższą ofertę złożyło w przetargu Wagon Opole, którego oferta opiewała na 252 mln zł brutto. P5 pojedynczego wagonu określono na 4,17 mln zł, a P3 – 28,9 tys. zł. Nieco dłuższa była gwarancja, bo 37 miesięcy. Termin wykonania prac był taki sam jak u Pesy. Ostatnią i najdroższą ofertę złożył H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Oferent wskazał, że prace kosztować będą 271,58 mln zł brutto. Cena przeglądu na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pojedynczego wagonu kosztowałaby w tej ofercie 4,45 mln zł, zaś cena przeglądu na 3. poziomie utrzymania wyniosłaby 73,8 tys. zł. Reszta parametrów jest taka sama, jak w ofercie Pesy.
Zwycięzców w pierwszym postępowaniu, które rozpisano na 83 wagony oraz drugim postępowaniu na 60 wagonów można
poznać tutaj.