Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Darty do Łodzi zamiast do Lublina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-06-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Darty do Łodzi zamiast do Lublina
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plW 2017 r. Darty przejmą obsługę linii do Łodzi
Niebawem jednostki Dart przestaną obsługiwać linię do Lublina. Można spodziewać się też szeregu zmian w relacjach pociągów obsługiwanych nowoczesnymi składami, bo część z nich zostanie skierowana do Łodzi. Jak zapewnia PKP Intercity, liczba połączeń na większości linii pozostanie na tym samym poziomie, a godziny odjazdów nie ulegną znacznym zmianom.

PKP Intercity przedstawiło dziś szczegółowy plan obsługi podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Od grudnia ma tam zostać skierowana znaczna większość kursów pociągów z Łodzi do Warszawy, a aż dziesięć par z nich ma od czerwca 2017 r. zostać obsłużonych jednostkami Pesa Dart. – W tej chwili jednostki, które pojadą do Łodzi, kursują na trasie z Warszawy do Lublina. PKP Polskie Linie Kolejowe planują modernizować tę trasę przez dwa lata – mówił na konferencji prasowej w Łodzi Janusz Małek, dyrektor biura rozkładu jazdy PKP Intercity.

Darty i Flirty zamiast „piętrusów”

Jak stwierdza przedstawiciel przewoźnika, spółka i tak musiałaby znaleźć zatrudnienie dla Dartów, które będą wycofane z trasy przeznaczonej do modernizacji. – W takich sytuacjach Centrum Unijnych Projektów Transportowych wyraża zgodę na zmiany relacji – przekonywał. PKP IC wciąż nie ma jednak formalnego zezwolenia na wykorzystanie ani Dartów, ani Flirtów do obsługi linii łódzkiej. – Rozmowy z CUPT w tej chwili trwają i są na takim etapie, że najprawdopodobniej otrzymamy zgodę – ocenił Janusz Małek.

Negocjacje z CUPT są niezbędne, bo w momencie zakupu jednostek obu typów PKP Intercity nie zamierzało obsługiwać nimi relacji Łódź – Warszawa, więc nie ujęło jej we wniosku o dofinansowanie unijne. – Mieliśmy wówczas inne plany. Chcieliśmy kupić do obsługi linii łódzkiej wagony piętrowe – przypomniał przedstawiciel PKP Intercity. Potwierdził też, że plany te zostały już ostatecznie zarzucone.

Bezprzesiadkowe połączenia z Łodzi na Podlasie i Warmię

Kolejne dwa pociągi kursujące na trasie Łódź – Warszawa mają być obsługiwane jednostkami Flirt. Oba te kursy, a także część połączeń realizowanych Dartami, będą uruchamiane w relacjach wybiegających za Warszawę. Pojazdy Stadlera mają dojechać do Olsztyna, te wyprodukowane przez Pesę – do Białegostoku. W obu tych kierunkach przewoźnik chce wprowadzić do rozkładu jazdy co najmniej dwie pary połączeń.

– Będzie to albo wydłużenie relacji, np. Białystok – Warszawa, do Łodzi, albo zmiana stacji docelowej, np. zamiast Białystok – Bielsko-Biała będzie kurs Białystok – Łódź, a do Bielska-Białej pojedzie inny pociąg – tłumaczył Janusz Małek. – Nie planujemy jednak istotnych zmian ani co do liczby pociągów na innych trasach, ani co do godzin kursowania – zapewnił.

Łódź Kaliska w zasadzie bez pociągów dalekobieżnych

Na Łódź Fabryczną dotrą także wszystkie klasyczne składy wagonowe kończące bieg w Łodzi. – Po dzisiejszych ustaleniach ich wjazd na nowy dworzec jest możliwy – mówił przedstawiciel spółki. – W tej chwili nie planujemy już żadnych pociągów kończących bieg na Kaliskiej – stwierdził. Ten pełniący obecnie rolę głównego węzła pasażerskiego w mieście dworzec będzie więc praktycznie odcięty od siatki połączeń PKP IC, bo pociągi przelotowe do Wrocławia ominą go, kierując się z przystanku Łódź Pabianicka od razu w stronę Pabianic.

Flirty PKP Intercity obsłużą nie tylko pociągi w kierunku Warszawy. – Z Łodzi Fabrycznej będą one kursować także w relacjach do Gdyni, Szczecina (przez Kutno, a od czerwca 2017 r. przez Ostrów Wlkp.) i do Krakowa – zapowiedział Janusz Małek. W relacji Warszawa – Wrocław przez Łódź nadal kursować będą natomiast składy Pesa Dart. PKP IC planuje na tej trasie cztery pary pociągów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Decyzja o zakupie kolejnych Dartów zapadnie do maja

Biznes

Pesa, Newag, Stadler i Bombardier na Innotrans 2016. Co pokażą producenci?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Decyzja o zakupie kolejnych Dartów zapadnie do maja

Biznes

Pesa, Newag, Stadler i Bombardier na Innotrans 2016. Co pokażą producenci?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5