Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Darty zamienią Lublin na Łódź dopiero za rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-06-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Darty zamienią Lublin na Łódź dopiero za rok
fot. Brill7, lic. CC BY-SA 4.0Jednostka Pesa Dart
Darty nie przestaną obsługiwać linii Lublin – Warszawa w grudniu tego roku, a dopiero po rozpoczęciu robót modernizacyjnych na linii nr 7 w czerwcu 2017 r. PKP Intercity będzie więc musiało znaleźć inny niż ogłoszony w poniedziałek model obsługi linii łódzkiej w pierwszym okresie po otwarciu podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Przewoźnik informuje, że może mieć to wpływ na rozkład jazdy, w tym w zakresie liczby połączeń.

Jak poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity, jednostki Dart będą obsługiwać linię Warszawa – Lublin do czerwca 2017 r. Oznacza to, że w grudniu tego roku nie przejmą one obsługi połączeń na linii Warszawa – Łódź. Na razie nie wiadomo więc, jaka oferta zostanie zaproponowana pasażerom odjeżdżającym z nowego, podziemnego dworca Łódź Fabryczna do czasu rozpoczęcia robót modernizacyjnych na linii nr 7.

– Jesteśmy w trakcie prac nad nowym rozkładem jazdy – mówi jedynie Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Jak dodaje, obecnie nie jest pewne, że liczba połączeń do Łodzi zaplanowana na czas po zaprzestaniu obsługi linii Warszawa – Lublin będzie zagwarantowana także w okresie grudzień 2016 – czerwiec 2017.

– Założenia dotyczące taboru, który będzie obsługiwał linię łódzką, oraz liczby połączeń w grudniu i w czerwcu, są poddawane ciągłym analizom – stwierdza przedstawicielka przewoźnika, choć w poniedziałek spółka przedstawiała konkretne plany dotyczące obsługi podziemnego dworca. Wynikało z nich, że na Fabryczną dotrze łącznie 35 kursów. Na trasie do Warszawy miałoby kursować dziesięć par pociągów obsługiwanych Dartami i dwie Flirtami.

W godzinach szczytu kursy obsługiwane nowoczesnymi jednostkami planowano wyprawiać co godzinę, a pomiędzy nimi uruchamiać dodatkowe składy zestawione z dwunastu wagonów. Czy plan ten rzeczywiście wejdzie w życie – jeśli nie w grudniu tego roku, to w czerwcu przyszłego? – Na poniedziałkowej konferencji przedstawiliśmy nasze plany, ale ostateczna forma rozkładu jazdy jest w trakcie ustaleń – stwierdza Anna Zakrzewska.

W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły, że na stacji Łódź Fabryczna będą mogły kończyć bieg nie tylko jednostki, ale także składy wagonowe, bo możliwe będzie prowadzenie manewrów. Wcześniej zarządca infrastruktury przedstawił na spotkaniu rady przewoźników inne założenia obsługi podziemnej Fabrycznej, które praktycznie wykluczały obsługę połączeń Łódź – Warszawa taborem innym niż zespoły trakcyjne, o czym informowaliśmy jako pierwsi pod koniec maja. Zmiana stanowiska PKP PLK nie spowodowała jednak rezygnacji PKP IC ze skierowania do Łodzi pociągów Dart.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Tabor i technika

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Michał Szymajda 03 sierpnia 2017

Sypialne zamiast kuszetek – zgodnie z umową PSC

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Tabor i technika

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Michał Szymajda 03 sierpnia 2017

Sypialne zamiast kuszetek – zgodnie z umową PSC

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5