W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. 41% pasażerów PKP Intercity podczas zakupu biletów skorzystało ze strony intercity.pl i aplikacji IC Mobile Navigator - podsumowuje przewoźnik.
Jak informuje PKP IC, w analogicznym okresie ubiegłego roku liczba osób nabywających bilety w ten sposób wyniosła 39%. Przewoźnik zapewnia, że cały czas rozwija system sprzedaży internetowej. Pasażerowie mają możliwość zakupu biletów online na przewóz rowerów, zwierząt i rzeczy (
od lutego tego roku) oraz wyboru kilku zniżek w jednej transakcji. Od momentu wdrożenia tej usługi podróżni kupili przez Internet ponad 38 tys. biletów dla swoich czworonożnych pupili, 50 tys. na przewóz roweru i blisko 22 tys. na duży bagaż.
Największą zaletą kupowania biletów przez Internet lub aplikację mobilną jest możliwość zrealizowania transakcji w dowolnym czasie i miejscu – bez konieczności wychodzenia z domu czy oczekiwania. Na stronie intercity.pl można znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące rozkładu jazdy, alternatywnych połączeń, zestawienia pociągów, frekwencji czy punktualności składów. Dzięki aplikacji mobilnej podróżni mogą kupić bilet nawet na 5 min. przed odjazdem.
- Pasażerowie chwalą zakup biletu przez Internet. Podkreślają, że zajmuje to nie więcej niż kilka minut. Można go wydrukować lub zapisać na urządzeniu mobilnym np. telefonie czy tablecie. Samo sprawdzenie biletu kupionego online jest również proste – za pomocą urządzenia wystarczy tylko zeskanować zawarty na ekranie kod – mówi Grzegorz Malczewski, kierownik pociągu PKP Intercity.
Jeśli chodzi o rynek przewozów pasażerskich jako całość, to w minionym roku prawie 16 mln pasażerów
kupiło bilet kolejowy przez Internet lub w aplikacji mobilnej. Stanowiło to ponad 5% łącznej liczby przejazdów pociągami wszystkich przewoźników.