– Nie wykluczamy kolejnych akwizycji, ale najpierw trzeba zakończyć te, które już prowadzimy – mówi prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski. Spółka dokończy zakup spółek transportowych Orlenu, ale już zakup Pol-Miedź Transu został wstrzymany.
Największą akwizycją dokonaną przez PKP Cargo był zakup udziałów czeskiego przewoźnika Advanced World Transport. Podczas dzisiejszej
prezentacji wyników za 2015 rok prezes PKP Cargo przyznał, że przejęcie AWT miało duży udział we wzroście kosztów grupy. Zysk netto spadł z 78 do 31 mln zł. Z drugiej strony, dzięki integracji z AWT wzrosły przewozy PKP Cargo w przewozach międzynarodowych – o 366 procent rok do roku.
Trwa proces zakupu należących do Orlenu udziałów w Orlen KolTrans i zorganizowanej części przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia za 250 mln zł. Jak poinformował Libiszewski, PKP Cargo w dalszym ciągu czeka na zgodę na koncentrację z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Ten proces będzie kontynuowany, ale kolejnych zakupów na razie nie będzie. – Nie wykluczamy kolejnych akwizycji, ale wtedy gdy zakończmy to, co już zaczęliśmy – powiedział Libiszewski i dodał, że do zakończenia zakupu spółek Orlenu nie należy oczekiwać nowych ruchów.
Co oznacza ta deklaracja dla rozpoczętego rok temu procesu zakupu
połowy akcji przewoźnika Pol-Miedź Trans od KGHM? Na razie jego zawieszenie, a potem prawdopodobnie rezygnację. – Nie prowadzimy w tym kierunku rozmów. Logika pokazuje jednak, że należałoby coś dokończyć, żeby przejść do punktu następnego. – mówił dziennikarzom Libiszewski.
W lutym UOKiK
przedłużył o cztery miesiące termin na zakończenie postępowania dotyczącego przejęcia przez PKP Cargo kontroli nad tymi spółkami. Prezes PKP Cargo zapowiedział dziś również koniec wojny cenowej z przewoźnikami i powrót do przewozów rozproszonych. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.