Zapowiedź otwarcia biura handlowego w Chinach przez PKP Cargo to reakcja na rosnący ruch towarowy pomiędzy Europą a Azją. Największy krajowy przewoźnik towarowy chciałby odgrywać w nim wiodącą rolę.
Jak podkreślał podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Witold Bawor, członek zarządu PKP Cargo, w swoich założeniach strategicznych przewoźnik zakłada dynamiczny rozwój przewozów intermodalnych. Jedną z głównych osi rozwoju tych przewozów jest Nowy Jedwabny Szlak.
– Obserwujemy na tym kierunku dynamiczny wzrost przewozów, nawet o 100% rok do roku. Zapowiedzi naszych chińskich klientów potwierdzają wskazują na utrzymywanie się wysokiej dynamiki w tym segmencie. Przewozy intermodalne będą alternatywą dla utrzymujących się na wysokim, ale jednak stabilnym poziomie przewozów masowych – zauważa Bawor.
W celu uzyskania bezpośredniego kontaktu z klientami w Chinach zarząd PKP Cargo
podjął działania w celu otwarcia tam swojego przedstawicielstwa handlowego. – Dzięki temu skróci się nasz kontakt z nadawcą chińskim a odbiorcą towarów w Europie Zachodniej czy też w Polsce. W tej chwili przewozy realizowane są głównie poprzez firmy spedycyjne. My chcemy wspomóc tych organizatorów własnymi doświadczeniami w zakresie logistyki – zaznacza przedstawiciel PKP Cargo.
Przypomniał przy tym, że spółka realizuje obecnie zakupu wagonów-platfom jak i
lokomotyw wielosystemowych po to, by wzmacniać swoją intermodalną działalność na szlaku wschód – zachód.