Dwa duże przetargi na naprawy główne i modernizacje lokomotyw spalinowych ogłosiła spółka PKP Cargo. Chodzi nawet o 98 spalinowozów.
Modernizacja lokomotyw do typu 15D/A
Większe z dwóch ogłoszonych postępowań dotyczy modernizacji od 30 do 60 lokomotyw serii SM48 do typu 15D/A. Postępowanie prowadzone będzie wieloetapowo. W pierwszym etapie wykonawcy będą składać oferty na platformie elektronicznej. Wykonawcy, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu będą uczestniczyć w negocjacjach ofert w zakresie ceny i harmonogramu modernizacji.
PKP Cargo nie dopuszcza składania ofert częściowych, ale za to wykonawcy – co rzadkie – muszą zaproponować dwa warianty modernizacji – z finansowaniem własnym oraz z płatnością w ratach. Otwarcie ofert planowane jest na 12 lutego. Oceniane będą na mocy kryterium ceny (90%) oraz współczynnika gotowości (10%).
Naprawa główna lokomotyw ST44
Drugie postępowanie dotyczy naprawy na piątym poziomie utrzymania od 19 do 38 lokomotyw serii ST44 z wymianą silnika spalinowego. To postępowanie również będzie dwuetapowe, z negocjacjami dotyczącymi ceny i harmonogramu, oraz dwuwariantowe.
Podobnie jak w pierwszym postępowaniu, to wykonawcy muszą zadeklarować naprawę drugiej partii lokomotyw w takiej samej cenie, jak zamówienia podstawowego. Tu również otwarcie ofert planowane jest na 12 lutego. Oceniane będą na mocy kryterium ceny (90%) oraz współczynnika niezawodności technicznej (10%).
Przewoźnicy szykują się na coraz większe utrudnienia w ruchu na sieci PKP PLK z powodu rozpoczęcia
najważniejszego etapu realizacji inwestycji. Jak informowaliśmy wczoraj, PKP Cargo
zaczęło też szukać możliwości wynajmu dodatkowych lokomotyw.