Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Cargo będzie produkować tysiąc wagonów rocznie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Cargo będzie produkować tysiąc wagonów rocznie?
Witold Bawor, członek zarządu spółki PKP Cargo Tabor podczas Kongresu Kolejowego przedstawił plany spółki. Początkowo ma ona produkować 500 wagonów rocznie, ale ta liczba może się nawet podwoić.

PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica podpisały 1 lipca list intencyjny w sprawie uruchomienia produkcji wagonów. W ramach tej współpracy Greenbrier dostarczy niezbędną dokumentację, technologię, standardy kontroli jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej.

Po stronie PKP CargoTabor, spółki z Grupy PKP Cargo, będzie m.in. zapewnienie wykwalifikowanej kadry produkcyjnej i administracyjnej oraz zaplecza warsztatowego. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Umowa jeszcze w tym roku

O postęp przygotowań zapytaliśmy członka zarządu spółki PKP Cargo ds. operacyjnych Wojciecha Derdę. – W przyjętej przez zarząd nowej strategii grupy zapisano pozyskanie nowego taboru, ale nie wskazano jednoznacznie źródła – zaznacza Derda. Dlatego produkcja wagonów przez PKP Cargo nie jest jeszcze przesądzona. Ale jest to praktycznie pewne.

Jak informuje Wojciech Derda, rozmowy z Greenbrierem na temat ostatecznego kształtu umowy są już bardzo zaawansowane. – Liczę na zakończenie negocjacji przed końcem roku – przyznał. Potem trzeba będzie jeszcze pozyskać zgody organów korporacyjnych obu przedsiębiorstw, dlatego nie należy spodziewać się rychłego rozpoczęcia produkcji.

Nawet 1000 wagonów rocznie

Szczegóły planów PKP Cargo przedstawił Witold Bawor, członek zarządu spółki PKP Cargo Tabor podczas Kongresu Kolejowego w Katowicach. Jak podkreślił, za własną produkcją przemawiają dwa czynniki – rosnący wiek węglarek PKP Cargo oraz podpisany przed debiutem giełdowym Pakt Gwarancji Pracowniczych. Jego zapisy utrudniają spółce zwalnianie pracowników, dlatego musi ona zagospodarować wolne zasoby pracowników.

Jak wyjaśnił Bawor, już od siedmiu lat spółka wykonuje we własnym zapleczu naprawy poziomu P4 wagonów, potem zdobyła kompetencje do wykonania napraw P5. Budowa nowych wagonów to ostatni krok, który można wykonać. – Decyzja nie została jeszcze podjęta, ale jesteśmy mocno zaangażowani w ten projekt i myślę, że nam się to uda – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Bawor. – To jest nie tyle problem techniczny, co prawny i organizacyjny – dodał.

Ostrożne założenia zakładają budowę przez PKP Cargo Tabor w Szczecinie 500 wagonów rocznie. Jednak zdaniem Witolda Bawora, spółka może zwiększyć produkcję do 750, a nawet do 1000 wagonów rocznie.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5