PKP Cargo wybrało dostawcę 936 platform intermodalnych. Kontrakt z Tatravagónką opiewa na prawie 368,4 mln zł. Przewoźnik prowadzi przetarg na dostawę 220 kolejnych platform.
Ogłoszony we wrześniu ubiegłego roku przetarg (początkowo
informowaliśmy o 920 wagonach) dotyczył dostawy 936 platform. Jak informuje rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, w przetargu złożone zostały dwie oferty: Greenbrier Europe B.V. (właściciel spółki
Wagony Świdnica) i Tatravagónka a.s ze Słowacji. Jedynym kryterium była cena. PKP Cargo nie może podać wartości oferty Greenbrier Europe B.V.
Podpisany już kontrakt z Tatravagónką opiewa na prawie 368,4 mln zł. – Kupimy 324 wagony o długości ładunkowej 40 stóp, 468 wagonów 80-stopowych i 144 jednostki o długości ładunkowej 90 stóp. Harmonogram dostaw przewiduje, że w tym roku odbierzemy 50 platform, w 2020 roku – 400 sztuk, w 2021 roku – 298 wagonów, a w 2022 – ostatnią transzę 188 jednostek – przypomina Losz.
PKP Cargo zapewniło sobie dofinansowanie inwestycji,
wygrywając w konkursie CUPT. Warto przypomnieć, iż zakup 936 wagonów przez PKP Cargo to projekt z największym w tej perspektywie jednostkowym wsparciem w ramach Działania 3.2 „Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych” i jednocześnie bezpośredni sukces Grupy ZDG TOR, która wspierała doradztwem przewoźnika w ubieganiu się o dotację. W szczególności ZDG TOR jako uczestnik konsorcjum razem z Multiconsult współprzygotował
zwycięską dokumentację aplikacyjną. – W ramach tego samego unijnego programu PKP Cargo kupi jeszcze 220 platform intermodalnych. Przetarg w tej sprawie właśnie się toczy i planujemy, że za kilka tygodni nastąpi otwarcie ofert – podsumowuje Losz.