Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Piotr Stomma: PKP Intercity sprzeda wszystkie swoje „Edyty”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Piotr Stomma: PKP Intercity sprzeda wszystkie swoje „Edyty”
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plED74 na bazie PKP Intercity na Olszynce Grochowskiej
PKP Intercity ma zamiar sprzedać wszystkie posiadane przez siebie czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne serii ED74. Dziesięciu z czternastu posiadanych „Edyt” spółka chce pozbyć się jeszcze w 2016 roku.

Obecnie spółka w ruchu liniowym eksploatuje tylko 5 elektrycznych ED74. Kursują w ramach pociągu „Reymont” w relacji Kraków Płaszów – Łódź Kaliska, „Wit Stwosz” w relacji Kraków Płaszów – Terespol (w trakcji podwójnej) i „Korczak” w relacji Kraków Płaszów – Białystok (również w trakcji podwójnej). Biorąc pod uwagę liczne skargi od pasażerów dotyczące niewystarczającego dostosowania składów ED74 do przewozów dalekobieżnych i częste zmiany tras kursowania z tym związane, spółka PKP Intercity SA planuje odsprzedaż elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74, o czym informowaliśmy niedawno.

10 sztuk będzie dostępnych na rynku jeszcze w 2016 roku

– Na podstawie informacji przekazanych przez spółkę, planowana jest obecnie odsprzedaż 7 jednostek ED74, a następnie 3 kolejnych pod koniec 2016 r. i 4 ostatnich sztuk w drugim kwartale 2017 r. – poinformował w odpowiedzi na interpelację dotyczącą pociągów Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

– Sprawa warunków odsprzedaży pociągów ED74 należy do decyzji nowego zarządu spółki PKP Intercity SA i dlatego obecnie nie jest możliwe jednoznaczne udzielenie odpowiedzi w zakresie dalszego użytkowania tych pociągów. Ponadto informuję, że PKP Intercity SA odpowiada za przygotowywanie i wykonywanie strategii taborowej, biorąc pod uwagę między innymi liczbę posiadanego taboru i planowany rozkład jazdy pociągów – dodał Piotr Stomma.

Trudna historia pociągów

Pierwotnym użytkownikiem 14 sztuk ED74 były Przewozy Regionalne, które zakupiły je z wykorzystaniem środków unijnych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT) 2004-2006. Pociągi te dostosowane są do kursowania z prędkością 160 km/h. W związku z procesem usamorządowienia spółki Przewozy Regionalne, PKP Intercity SA, przejmując wykonywanie przewozów międzywojewódzkich od tej spółki, przejęła także tabor, w tym m.in. pociągi ED74 przeznaczone do wykonywania takich przewozów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Tabor i technika

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Michał Szymajda 03 sierpnia 2017

Sypialne zamiast kuszetek – zgodnie z umową PSC

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Tabor i technika

Wagon Opole z umową na przeglądy z naprawami 104 wagonów PKP Intercity

Michał Szymajda 03 sierpnia 2017

Sypialne zamiast kuszetek – zgodnie z umową PSC

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5