Piotr Rachwalski przez kolejne 3 lata wciąż będzie kierował jedną z najbardziej prężnych pasażerskich kolejowych spółek samorządowych w Polsce.
Na stanowisko powołany został w 2014 roku zastępując Genowefę Ładniak. Wcześniej przez kilka lat kierował autobusową spółką przewozową Nord Express, skutecznie konkurującą z PKS-ami na Pomorzu Środkowym. Kierował też Instytutem Rozwoju i Promocji Kolei. Jest absolwentem Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, gdzie obronił pracę magisterską dot. analizy systemów transportowych powiatu wągrowieckiego, uzyskując tytuł magistra, później ukończył studia podyplomowe z zakresu transportu i logistyki na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego.
– Piotr Rachwalski będzie prezesem Kolei Dolnośląskich przez kolejną kadencję z moim pełnym wsparciem. Postawienie na niego było jedną z moich lepszych decyzji – skomentował Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.
– To bardzo miłe słowa, mam nadzieję, że nie zawiodę Dolnoślązaków. Ostatnie dane UTK pokazują (wzrost liczby pasażerów korzystających z kolei na Dolnym Śląsku następuje najszybciej w Polsce – dop. red.), że działanie załogi przynoszą efekty. Najbliższe lata upłyną nam pod znakiem pozyskiwania nowoczesnego taboru i budowie zapleczy do jego utrzymania. W porozumieniu z województwem będziemy dążyć do powrotu na zapomniane dziś szlaki i rozwijać ofertę międzynarodową – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Piotr Rachwalski.
W 2013 roku KD przewiozły 2,4 mln pasażerów i przejechały 2,7 mln pockm. W spółce, która posiadała 29 pojazdów, pracowało wtedy 301 pracowników. W 2016 roku pociągami spółki przejechało 7,3 mln pasażerów. Jej 45 pojazdów przejechało 6,0 mln pockm. Obecnie w KD pracuje 573 pracowników. Jeszcze w tym roku spółka wzbogaci się o 11 pięcioczłonowych ezt Impuls,
produkowanych obecnie w nowosądeckim Newagu.