Bombardier wyprodukował pierwszą z ośmiu zamówionych lokomotyw Traxx MS2 dla czeskiego prywatnego przewoźnika kolejowego Regiojet. Pudła do nich produkuje się we Wrocławiu.
Elektrowóz serii 386.2 wyjechał właśnie z zakładów w Kassel i wykonuje jazdy próbne pomiędzy niemieckimi miastami Kassel i Fulda. W kwietniu zaplanowano testy lokomotywy na torze testowym w czeskim Velimiu, a latem wprowadzenie jej do eksploatacji.
Lokomotywy Traxx są w Czechach dość popularne u przewoźników cargo, dotąd nie używano ich tam jednak do prowadzenia pociągów pasażerskich. Trójsystemowe pojazdy o mocy 5,6 mW i prędkości maksymalnej 160 km/h będą zastępować wynajmowane obecnie od poolu European Locomotive Leasing Siemensy Vectron oraz starsze elektrowozy Skody, serii 163. Traxxy będą kursować z wagonami pasażerskimi pomiędzy Pragą, Ostrawą i Koszycami oraz na trasie Praga – Brno –Břeclav, a dalej na Słowację i do Austrii.
Umowa na dostawę lokomotyw została podpisana w
kwietniu ubiegłego roku, realizowana jest z kilkumiesięcznym opóźnieniem, ponieważ pierwotnie pierwsze 5 z 8 zamówionych elektrowozów miało być gotowych do końca 2017 roku. Regiojet może jeszcze skorzystać z prawa opcji i w przyszłości zamówić kolejnych 20 lokomotyw Traxx. Czeski portal zdopravy.cz ujawnił, że koszt nowego wielosystemowego elektrowozu Bombardiera to w przeliczeniu na złotówki około 16,4 mln zł.
Oprócz Traxxów Regiojet zamówił 16 nowych bezprzedziałowych wagonów o wysokim standardzie u rumuńskiego producenta Astra. Przypomnijmy, że w 2017 roku
Regiojet otrzymał od UTK certyfikat bezpieczeństwa, co otwiera mu drogę do ubiegania się o możliwości kursowania w naszym kraju.