Koleje Dolnośląskie po kolejnej wizycie w fabryce Newagu w Nowym Sączu, po raz kolejny prezentują postęp prac przy Impulsach. Z informacji udostępnionych przez przewoźnika widać, że pierwszy ezt jest już prawie gotowy. Wkrótce rozpoczną się jego testy. Tymczasem pierwszy raz możemy zerknąć do jego wnętrza.
Trwa produkcja nowych pięcioczłonowych Impulsów dla Kolei Dolnośląskich. Impulsy, które otrzymają Koleje Dolnośląskie mają być najlepiej wyposażonymi pociągami regionalnymi w Polsce. Będzie ich jedenaście i dotrą do przewoźnika do końca listopada 2017 r. Zamówione elektryczne zespoły trakcyjne będą jeździły z prędkością maksymalną 160 km/h.
Tymczasem, przewoźnik pochwalił się właśnie pierwszym prawie gotowym składem, który wkrótce trafi na dolnośląskie tory. Prace przy nim są mocno zaawansowane. – Trwa właśnie końcowy montaż pierwszych składów, które już na początku sierpnia trafią na testy na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie – wyjaśniają Koleje Dolnośląskie. Od jesieni mają zacząć się jazdy testowe już na dolnośląskich torach.
Co ciekawe, najnowsze zdjęcia z linii produkcyjnej w zakładach Newag w Nowym Sączu prezentują nie tylko zewnętrzne pudło dolnośląskiego pociągu 45WE, ale po raz pierwszy możemy spojrzeć do jego wnętrza i kabiny maszynisty.
W środku znajdzie się 230 stałych foteli i przestrzeń dla 290 pasażerów stojących. Fotele mają być – co wciąż nietypowe w taborze regionalnym – regulowane w systemie stałego kąta i będą posiadać profilowane skórzane zagłówki. Będą też podnóżki oraz rozkładane stoliki i wieszak na ubrania chowający się w oparciu. Wyglądem siedzeń przewoźnik
chwalił się zresztą jakiś czas temu. Ponadto, pod każdym z siedzeń znajdzie się gniazdko 230 V z ładowarką usb, czego dotąd w Polsce nikt nie montował. Pełną specyfikację pojazdów, w której postawiono przede wszystkim na wygodę i udogodnienia dla personelu,
znajdziecie tutaj.
Koleje Dolnośląskie należące do samorządu realizują regularne przewozy od 2008 r. Z roku na rok spółka notuje regularne wzrosty liczby przewiezionych pasażerów, o czym piszemy tutaj. W zakresie taboru elektrycznego przewoźnik eksploatuje Impulsy Newagu – dziesięć czteroczłonowych 31WE i sześć trzyczłonowych 36WEa oraz kilka typów nielicznych jednostek EN57.