W siedleckim zakładzie Stadlera trwa realizacja rekordowego zamówienia eksportowego dla kolei holenderskich na 58 ezt Flirt3. Wartość kontraktu to aż 1,2 mld zł.
– Pierwszy pojazd czteroczłonowy jest zbudowany, aktualnie znajduje się w trakcie uruchomienia statycznego. W połowie marca zaplanowany jest jego transport do Holandii, gdzie odbędzie się uruchomienie dynamiczne, a następnie rozpoczną się testy typu pojazdu – informuje Marta Jarosińska, kierownik ds. komunikacji Stadler Polska.
Pierwszy pojazd trzyczłonowy również jest już gotowy, jego uruchomienie statyczne zaplanowane jest na początek lutego. Do Holandii dotrze w drugiej połowie marca., gdzie czekają go takie same próby jak pojazdu czteroczłonowego. Kolejnych 5 pojazdów w każdym z projektów jest w trakcie montażu, w różnych stadiach zaawansowania. Więcej na temat ezt dla Kolei Holenderskich przeczytasz
TUTAJ.
W Siedlcach powstają także ezt Flirt pierwszej generacji zamówione przez koleje węgierskie MAV w ramach kontraktu na 15 pojazdów o wartości 370 mln zł.
– Pierwszy z nich jest zbudowany, na etapie uruchomienia statycznego. Kolejnych 5 jest montowanych. Dwa pierwsze gotowe pociągi pojadą na Węgry w połowie kwietnia w celu dokończenia uruchomienia dynamicznego.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji