Pesa przedstawiła pierwsze wizualizacje pojazdu Elf2. Następca popularnego Elfa będzie oferowany przewoźnikom regionalnym w trwających przetargach taborowych.
Produkowane od 2010 roku Elfy są wykorzystywane przez Koleje Śląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie i Przewozy Regionalne. Ogółem zamówiono 76 sztuk pojazdów z tej rodziny, co do ubiegłego roku czyniło ją najpopularniejszą linią nowoczesnego taboru w kraju. Pesa produkuje też elektryczne zespoły trakcyjne z rodziny Acatus – w ostatnich latach to
Acatus Plus.
Teraz w rodzinie Elf nadszedł czas na rewolucję. Jak poinformował prezes Tomasz Zaboklicki podczas konferencji związanej z
utworzeniem poolu taborowego, w ostatnio ogłoszonych przetargach na pojazdy regionalne oferowane będą nowe ezety Elf2.
Przypomnijmy: W połowie kwietnia ŁKA ogłosiła
przetarg na zakup 14 nowych pociągów, województwo zachodniopomorskie – na zakup
łącznie siedemnastu jednostek, a Koleje Śląskie – na
zakup 13 pociągów. W tym pierwszym postępowaniu Pesa
wygrała właśnie ważną batalię w KIO, co pozwoli jej złożyć ofertę.
Jak mówi Tomasz Zaboklicki, Elf2 nie będzie miał wiele wspólnego z
Dartem – pojazdem przeznaczonym do ruchu dalekobieżnego. – Będzie to rozwinięcie pojazdu Elf – wyjaśnia prezes. O nowych pojazdach wiadomo jeszcze, że mają mieć modułową konstrukcję. Będą też w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności.
Jak poinformowała dziś Pesa, pojazdy przystosowane będą do ruchu z prędkością 160 km/h, a zaprojektowana rodzina zakłada różne, w zależności od oczekiwań zamawiających, konfiguracje od 2 do 6 członów.