Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Pierwsze Vectrony dla PKP Cargo przyjechały do Poznania [nowe zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-01-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

Pierwsze trzy z 15 nowych lokomotyw, którymi PKP Cargo będzie obsługiwać połączenia międzynarodowe, przyjechały w poniedziałek 11 stycznia do Poznania. Lokomotywy te będą przechodzić dalsze testy w Polsce, a do końca stycznia zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo. W tym samym czasie odbędą się szkolenia maszynistów, którzy poprowadzą elektrowozy.

Film z wczorajszego przyjazdu lokomotyw do Polski prezentowaliśmy tutaj. Zanim Vectrony dotarły do Poznania, z Monachium przyjechały do Frankfurtu nad Odrą. Stąd polscy maszyniści poprowadzili je do stolicy Wielkopolski. W trakcie przejazdu przeprowadzono jednocześnie pierwsze testy nowych pojazdów w Polsce.

Vectron w PKP Cargo jest oznaczony jako EU-46. Do Polski trafiły lokomotywy o numerach 501, 502 i 503. Kolejne testy tych maszyn zostaną przeprowadzone w lokomotywowni na poznańskim Franowie. Do końca stycznia Vectrony będą poddane wielu czynnościom, po których nastąpią odbiory końcowe. Główne działania po stronie PKP Cargo skoncentrują się na szkoleniach personelu: maszynistów i osób odpowiedzialnych za analizę danych rejestrowanych na lokomotywie. Rozpoczną się także czynności związane z montażem systemów obserwacji szlaku oraz pozycjonowania lokomotyw za pomocą GPS.

Szkolenia maszynistów i przygotowanie do pracy

– W najbliższych tygodniach będziemy szkolić maszynistów i wspólnie z przedstawicielami Siemensa przygotowywać lokomotywy do pracy dla PKP Cargo. W lutym trzy nowe lokomotywy ruszą w trasy  – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.

Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z 15 pojazdów (z homologacją na siedem krajów UE) zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.

Nowe elektrowozy za 315 mln zł

Dotychczas PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. Takie rozwiązanie umożliwiało szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki przewozowe oraz pozwoliło na zdobycie certyfikatów bezpieczeństwa za granicą (pozwolenia na samodzielne prowadzenie pociągów). Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami.

Umowę na zakup elektrowozów Siemensa za łącznie 315 mln zł podpisano we wrześniu. Więcej o nowych lokomotywach dla PKP Cargo przeczytasz tutaj.

W Vectronach wprowadzono nową malaturę, która nawiązuje do ujednoliconej identyfikacji wizualnej całej grupy PKP Cargo. Bazowym kolorem jest szary, z białym logo i pojedynczymi czerwonymi elementami. Więcej na temat nowej identyfikacji wizualnej PKP Cargo przeczytasz tutaj.


Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

Tabor i technika

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

inf. pras. Siemens Mobility 31 sierpnia 2022

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Tabor i technika

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Jakub Madrjas 29 sierpnia 2022

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

Tabor i technika

Siemens ma duże zamówienie - 65 lokomotyw dla Akiem

inf. pras. Siemens Mobility 31 sierpnia 2022

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Tabor i technika

Smartron spełnił oczekiwania w Rumunii

Jakub Madrjas 29 sierpnia 2022

Czeski zarządca infrastruktury odkupił historycznego Vectrona

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5