Film z wczorajszego przyjazdu lokomotyw do Polski prezentowaliśmy tutaj. Zanim Vectrony dotarły do Poznania, z Monachium przyjechały do Frankfurtu nad Odrą. Stąd polscy maszyniści poprowadzili je do stolicy Wielkopolski. W trakcie przejazdu przeprowadzono jednocześnie pierwsze testy nowych pojazdów w Polsce.
Vectron w PKP Cargo jest oznaczony jako EU-46. Do Polski trafiły lokomotywy o numerach 501, 502 i 503. Kolejne testy tych maszyn zostaną przeprowadzone w lokomotywowni na poznańskim Franowie. Do końca stycznia Vectrony będą poddane wielu czynnościom, po których nastąpią odbiory końcowe. Główne działania po stronie PKP Cargo skoncentrują się na szkoleniach personelu: maszynistów i osób odpowiedzialnych za analizę danych rejestrowanych na lokomotywie. Rozpoczną się także czynności związane z montażem systemów obserwacji szlaku oraz pozycjonowania lokomotyw za pomocą GPS.
Szkolenia maszynistów i przygotowanie do pracy
– W najbliższych tygodniach będziemy szkolić maszynistów i wspólnie z przedstawicielami Siemensa przygotowywać lokomotywy do pracy dla PKP Cargo. W lutym trzy nowe lokomotywy ruszą w trasy – mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.
Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z 15 pojazdów (z homologacją na siedem krajów UE) zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.
Nowe elektrowozy za 315 mln zł
Dotychczas PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. Takie rozwiązanie umożliwiało szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki przewozowe oraz pozwoliło na zdobycie certyfikatów bezpieczeństwa za granicą (pozwolenia na samodzielne prowadzenie pociągów). Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami.
Umowę na zakup elektrowozów Siemensa za łącznie 315 mln zł podpisano we wrześniu. Więcej o nowych lokomotywach dla PKP Cargo przeczytasz tutaj.
W Vectronach wprowadzono nową malaturę, która nawiązuje do ujednoliconej identyfikacji wizualnej całej grupy PKP Cargo. Bazowym kolorem jest szary, z białym logo i pojedynczymi czerwonymi elementami. Więcej na temat nowej identyfikacji wizualnej PKP Cargo przeczytasz tutaj.
Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji