Jak poinformowały "Rynek Kolejowy" Koleje Mazowieckie, na tory wyjechały już pierwsze wagony piętrowe Pesa Sundeck. Są one wykorzystywane do obsługi pociągów przyśpieszonych.
Wyprodukowane przez Pesę wagony są pierwszymi piętrowymi wagonami, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w kraju. Niestety, planowana na koniec ubiegłego roku dostawa odbyła się z opóźnieniem. Oficjalne przekazanie
odbyło się dopiero 13 stycznia tego roku. Mimo obietnic Kolei Mazowieckich, piętrowe wagony Sundeck i lokomotywy Gama nie od razu pojawiły się na trasach z pasażerami, o czym informowaliśmy
tutaj.
Wagony piętrowe od Pesy już wczoraj można było jednak zobaczyć na stacji Warszawa Centralna. – W dobie 31 stycznia/1 lutego na tory wyjechały pierwsze wagony piętrowe Pesa Sundeck – potwierdza "RK" Katarzyna Łukasik z biura prasowego Kolei Mazowieckich.
Nowe wagony wraz z lokomotywami Gama są wykorzystywane do obsługi pociągów przyśpieszonych.
- „Radomiak” rel. Radom – Warszawa Wschodnia – Radom (6 wagonów Pesa + lokomotywa Gama). Do tej pory „Radomiak” był obsługiwany w zestawieniu z pięciu wagonów Bombardiera,
- „Wiedenka” rel. Skierniewice – Warszawa Wschodnia – Skierniewice (5 wagonów Pesa + lokomotywa Gama),
- „Łukowianka” rel. Łuków – Warszawa Zachodnia – Łuków (wagon sterowniczy Bombardier + 6 wagonów środkowych Pesa + lokomotywa Traxx). Do tej pory „Łukowianka” była obsługiwana w zestawieniu z pięciu wagonów Bombardiera.
Dzięki wdrożeniu nowych wagonów piętrowych Pesy do obsługi powyższych relacji, wagony środkowe Bombardiera zostały wykorzystane do wzmocnienia obsługi pociągów w relacji Warszawa Zachodnia p. 8 – Działdowo – Warszawa Zachodnia p.8. Pociągi w tej relacji są teraz zestawione z czterech wagonów piętrowych (do tej pory były z trzech) – informuje Katarzyna Łukasik.
Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji